Kenapa Aku Asyik Citer Pasal Kahwin???

Kenapa aku asyik citer pasal kahwin???ce citer ce citer..byk faktor2 yang mendorong kepala otak aku untuk menulis pasal kahwin hehehe..sebab yang paling obvious dan ketara dek mata adalah.aku..aku.aku dah tua..arghhhhhhh tidakkkkkkk....kamon lah...anda bukan tua tapi berumur je(sambil menenangkan hati sendiri hehe)....

Lagi satu sebab aku asyik dapat jemputan kahwin melalui facebook sejak dua menjak ni..ye lah aku paham..bulan mengawan dah dekat..memang ramai org nak mengawan..tak leh ke wat kenduri bulan lain..nape mesti time cuti sekolah...nape mesti bulan 6 atau bulan 12?.ramai ke budak sekolah datang makan kenduri?kamon lah..apa pun tak boleh hehe

Sape yang tak nak kawin awal kan..lagi lambat kawin lg lambat dpt anak kan..nanti bila dh tua..anak masih kecik lg hehe...nanti org cakap..cucu ke tu hehehe..

Lagi sebab yang aku tengok..budaya kawin lambat ni makin menjadi2 kat malaysia..apa yang aku lihat sebabnya salah satu hantaran dan kos perkahwinan yang mahal..maybe sebab malaysia makin maju dan modern kot..barang semua makin mahal..huhu cedey tak hehe..sgt bebeza dengan dengan indonesia..sgt murah dan mudah dalam urusan kahwin dorang..maybe sbb tu negara dorang ramai penduduk kot hehe

Actually bukan aku je yg selalu sebut pasal kahwin..tapi ada orang lain yang lebih penting dalam hidup aku duk sebut..orang tu adalah tak lain dan tak bukan..MAK aku sendiri hehehehe...ye lah aku sorang je lagi yg belum kawin dalam family aku..cedey tak cedey tak hehehe..

P.S Kena terima hakikat yang kita semua mahu kahwin dan tak mahu membujang sampai tua hikhik..peace

6 comments:

intan payung said...

dah ada calon ke? hehe...

RHI said...

KJ>>>kalau nak kawin kena ada target tahu, jangan tengok org kawin kita pun nak kawin, persiapkan diri kita dulu, dr segi kewangan, kematangan, InsyaAllah...itu akan membawa kita tabah untuk hadapi apa yg akan datang dalam rumahtangga nanti

A.I said...

muahahahha.
okk skg dah paham dah.

KJ sorang jek yang belom kawin dalam famliy kan? teheee~


wish u kawin ASAP. hikkk ;)

Kumbang Jingga said...

kak yatie..tq atas nasihat yang diberikan hehehe..dr segi kematangan tu akan cuba di perbaiki dari masa ke semasa hehehe

Mss Ieza said...

aiyak..haha

Anonymous said...

sila cari makwe..kawen cepat2 ye :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

Gambar Lawak (835) Gambar Menarik (365) agama (269) Kisah Kelakar (245) ceritera hidup sang kumbang jingga (242) Berita (223) Info Berguna (74) Fakta Menarik (71) Dialog Kelakar (59) video kelakar (54) Politik (47) Ragam Manusia (35) Artis (29) Bola (23) Kisah Seram (23) Misteri (23) Kesihatan (22) Blogger (17) Science and Technology (17) Tips (17) perkahwinan (15) Flora (14) Kereta (14) Kewangan (14) video menarik (13) Fauna (11) Sejarah (11) korea (10) Wayang (9) Blogger Tutorial (7) Filem Review (7) Blogger Tips (6) Cerpen (6) Dialog Seram (6) Drama (6) Dunia (6) My Original Puisi (6) Pelik (6) bahasa arab (6) kreatif (6) Download (5) Macam-macam (5) Petua (5) resepi (5) sukan (5) Review Blogs (4) DIY (3) Food Review (3) IQ Test (3) Inspirasi (3) Malaysia (3) Seram (3) Wordless Wednesday (3) belajar bahasa korea (3) drama melayu (3) lawak raya (3) Badminton (2) Drama review (2) E-kad (2) Hiasan Rumah (2) Lawak Kampus (2) Logo (2) bahasa jepun (2) cinta (2) kad raya (2) kisah sedih (2) novel (2) product review (2) AES (1) Bahasa Ganu (1) Contest Dan Segmen (1) Fashion (1) Gitar Chord (1) Hadif (1) Kartun Lawak (1) Lirik Lagu (1) Nuffnang (1) Pelancongan (1) Pengalaman (1) Pesuruh jaya sumpah (1) Quiz (1) Review (1) SMS (1) Taman (1) UAI (1) Youtube (1) adam dan hawa (1) bahasa Thailand (1) bahasa penang hokkien (1) bayi (1) gadget (1) giveway (1) herba traditional (1) jdrama (1) jepun (1) kartun raya (1) keyword menarik (1) koleksi sms raya (1) lelaki (1) math (1) pacat (1) raya (1) segmen (1) sms raya (1) teknologi (1)