Petua untuk TAHAN LAMA...

Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahanlama nie, ya?


Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'. grrrrr.















KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2003. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2004. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.
Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi
bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
hahaaa....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:
SELAMAT BERTAHAN LAMA...
............ ...sentiasa terbuka dan rasional.

Tiga Benda Mustahil Yang Sukar Untuk Dilakukan

Tiga Benda Mustahil Yang Sukar Untuk Dilakukan
-mengira rambut anda
-mencuci mata menggunakn sabun
-menjelirkan lidah sambil bernafas

hehe! dah dah masokkan lidah tu...tak senonoh ler... HAHAHA!!

beza anak korek hidung vs bapak korek 'hidung'

jayman bertanya kepada bapanya...

jayman: pak, betul ke make love tu best?

bapak : haah, samalah best macam kamu korek hidung kamu!

jayman: tapi betul ke org pompuan lagi rasa best?

bapak : kalo kamu korek hidung, hidung kamu ke jari kamu yang rasa best?

jayman: tapi kenapa org pompuan tak suka diperkosa?

bapak : kalo kamu jalan2, tetiba ada org nak korek hidung kamu...kamu suka tak?!

jayman: betul ke tak boleh buat tu masa datang bulan?

bapak : kalo hidung kamu berdarah, kamu nak korek jugak ke?!

jayman: kenapa org lelaki tak suka buat tu pakai kondom?

bapak : kamu suka tak korek hidung masa pakai sarung tangan?!

jayman: waaahhh... bapak ni pandailah!

bapak :

Mari Boikot Nasi Lemak!!



budak2 sekarang tak kan jumpe lagi mende ni...Lejen!!


Aku dulu tak mampu nk beli yg payung terjun tu so buat sendiri guna plastik bag pastu ikat batu ganti patung askar tu hehe..lejennnn.......

Gambar saat2 bersejarah sel2 otak berhubung 15 org popular mencipta nama


Kisah Teh Ais Ajoi


Satu hari Wak Sumardi datang ke rumah Ajoi di Seremban yang kisahnya sudah menjadi kaya raya. Di rumah Semi D tu, macam biasa Ajoi pelawa kawan baiknya tu minum.

Ajoi: Nak minum apa bro.. jus buah, soda, teh, coklat, cappuccino, frapuccino, atau kopi?
Sumardi: Teh saja, terima kasih.

Ajoi: Teh dari teh china, teh Sri Langka, teh india, teh herba, teh madu atau teh hijau?
Sumardi: Teh Sri Langka

Ajoi: Teh Sri Langka tu nak ais atau panas?
Sumardi: Pakai ais jer


Ajoi: Nak ais batu, dikisar kasar, dikisar halus atau dihancurkan?
Sumardi: oh…. tak yah susah2, ais batu saja

Ajoi: ais batunya nak yg bentuk kiub, leper, bulat atau berlubang?
Sumardi: Berlubang tengah pun boleh

Ajoi:  Ok, ko nak air teh hitam atau putih?
Sumardi:  putih

Ajoi: Dengan susu, atau krim segar?
Sumardi:  Dengan susu

Ajoi: Susu kambing, atau susu lembu
Sumardi: Dengan susu lembu maaa!!

Ajoi: lembu New Zealand atau lembu Afrika?
Sumardi: kalau gitu tak jadi putih, hitam saja la

Ajoi: Nak pakai gula atau madu?
Sumardi: Dengan gula

Ajoi: Gula pasir atau gula tebu?
Sumardi: Gula tebu

Ajoi: Gula tebu yang warna putih, coklat atau kuning?
Sumardi: Lupakan tehnya, Beri sla aku segelas air saja.>:O

Ajoi: Air mineral, air rebus atau air suling?
Sumardi: Air mineral

Ajoi: sejuk atau biasa?
Sumardi: yg sejuk jer..

Ajoi: minus 5, 10, 20, 30.. atau berapa?
Sumardi: (Tensen ke tahap cipan) Aku balik jer lah Joi…

Ajoi: (Dalam hati) Selamat air aku
Sumardi: (Dalam hati) Cis patutlah kaya..!

Template palestine flag support for Gaza






For hp user can used pixlr to add name or other apps that compatible...

Kenapa perlu boikot mcd?

Aku duk baca kt fb ada org duk gaduh..satu pihak ni mati2 x mau boikot..lg satu ni duk suh boikot...

So aku research kt tenet pasal nie..maybe minggu dpn aku g interview face by face dgn ceo mcd...hehe

Aku bc kt tenet owner mcd ni bukan oghang kedah tp sebenaqnya dimiliki oleh oghang amarika ronald macdonalds x silap..tp sumber2 lain ckp mcd us nie adalah penyumbang kpd ekonomi israel..ketiga terbesar dengaq kata

Oghang ckp lg setiap organisasi mcd dlm negara tu di seluruh dunia akan byr cukai 5 percent kpd mcd us..pastu mcd us bg kt israel sikit...

Yg mana kita mampu boikot..boikot lah..klau ikutkan fb pun israel punya...huhu..




Selamat hari raya utk semua pembaca setia ku..hehe

Ucapan selamat hari raya ni utk semua pembaca setia blog kumbang jingga..yg bukan pembaca setia pun boleh tumpang sekaki gak hehe..

Tahun nie giliran raya kt kg aku sbb tahun lepas raya kg bini aku..kg aku kt bagan tiang kt parit buntaq kt perak bg yg buta geografi hehe...

Tahun ni jugak aku raya tanpa arwah abah yg tercinta huhu...

Tahun ni jugak harraz akan sambut raya pertama dia...


Harraz ngn topi raya dia..
Nanti aku post pic raya harraz plak...

Org KL ckp ganu

kalu kelate pulok " aduhhh berat dooh kotok nihhh" "sedap dooh makane nihhh" "panahh dooh hari nihhh"

Akibat tak tahan puasa


Harraz dah boleh meniarap


Letak je dia pusing nak meniarap...sronok betul dpt meniarap..

Kempen derma kepada Aman Palestin

KEMPEN RM1.00...
CIMB Clicks tau kan?
MAYBANK2U tau kan?

Mohon transfer RM1 pun xpe....atau seberapa yg mampu....

RM1 jerr....RM1...RM1.00... RM1.00.....

KETAHUILAH.....

Gaza dibedil berterusan tanpa henti oleh rejim Zionis sejak Isnin malam. Jumlah kematian dan kecederaan semakin meningkat.  Rumah-rumah dan bangunan sudah banyak yang musnah.

Atas rasa sikap bertanggungjawab, Aman Palestin telah melancarkan Tabung Kecemasan Gaza semalam dengan sasaran RM5 juta.

Adakah anda sanggup melabur jumlah yang besar untuk saham akhirat anda di sana kelak?

Ayuh berikan sumbangan anda sempena bulan Ramadhan ini melalui Aman Palestin. Usah bertangguh lagi kerana rejim Zionis tidak pernah menangguhkan hajat mereka memusnahkan bumi Gaza dan Palestin !!

----------

Akaun bank atas nama Aman Palestin Berhad ;

Bank Islam:12029010047880
Maybank:562263010787
CIMB: 8600460353
Bank Muamalat:12070005133717
RHB Bank:21245760004907
Bank Rakyat: 220806195922

(JOM SHARE KE SELURUH PELUSUK ALAM termasuk group whatsapp, telegram, wechat, etc)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk