Kenapa perlu boikot mcd?

Aku duk baca kt fb ada org duk gaduh..satu pihak ni mati2 x mau boikot..lg satu ni duk suh boikot...

So aku research kt tenet pasal nie..maybe minggu dpn aku g interview face by face dgn ceo mcd...hehe

Aku bc kt tenet owner mcd ni bukan oghang kedah tp sebenaqnya dimiliki oleh oghang amarika ronald macdonalds x silap..tp sumber2 lain ckp mcd us nie adalah penyumbang kpd ekonomi israel..ketiga terbesar dengaq kata

Oghang ckp lg setiap organisasi mcd dlm negara tu di seluruh dunia akan byr cukai 5 percent kpd mcd us..pastu mcd us bg kt israel sikit...

Yg mana kita mampu boikot..boikot lah..klau ikutkan fb pun israel punya...huhu..




Selamat hari raya utk semua pembaca setia ku..hehe

Ucapan selamat hari raya ni utk semua pembaca setia blog kumbang jingga..yg bukan pembaca setia pun boleh tumpang sekaki gak hehe..

Tahun nie giliran raya kt kg aku sbb tahun lepas raya kg bini aku..kg aku kt bagan tiang kt parit buntaq kt perak bg yg buta geografi hehe...

Tahun ni jugak aku raya tanpa arwah abah yg tercinta huhu...

Tahun ni jugak harraz akan sambut raya pertama dia...


Harraz ngn topi raya dia..
Nanti aku post pic raya harraz plak...

Org KL ckp ganu

kalu kelate pulok " aduhhh berat dooh kotok nihhh" "sedap dooh makane nihhh" "panahh dooh hari nihhh"

Akibat tak tahan puasa


Harraz dah boleh meniarap


Letak je dia pusing nak meniarap...sronok betul dpt meniarap..

Kempen derma kepada Aman Palestin

KEMPEN RM1.00...
CIMB Clicks tau kan?
MAYBANK2U tau kan?

Mohon transfer RM1 pun xpe....atau seberapa yg mampu....

RM1 jerr....RM1...RM1.00... RM1.00.....

KETAHUILAH.....

Gaza dibedil berterusan tanpa henti oleh rejim Zionis sejak Isnin malam. Jumlah kematian dan kecederaan semakin meningkat.  Rumah-rumah dan bangunan sudah banyak yang musnah.

Atas rasa sikap bertanggungjawab, Aman Palestin telah melancarkan Tabung Kecemasan Gaza semalam dengan sasaran RM5 juta.

Adakah anda sanggup melabur jumlah yang besar untuk saham akhirat anda di sana kelak?

Ayuh berikan sumbangan anda sempena bulan Ramadhan ini melalui Aman Palestin. Usah bertangguh lagi kerana rejim Zionis tidak pernah menangguhkan hajat mereka memusnahkan bumi Gaza dan Palestin !!

----------

Akaun bank atas nama Aman Palestin Berhad ;

Bank Islam:12029010047880
Maybank:562263010787
CIMB: 8600460353
Bank Muamalat:12070005133717
RHB Bank:21245760004907
Bank Rakyat: 220806195922

(JOM SHARE KE SELURUH PELUSUK ALAM termasuk group whatsapp, telegram, wechat, etc)

Ini punca kekalahan Brazil

SEPERTI yang saya ramalkan Brazil akan kalah kepada Jerman di separuh akhir. Bagaimanapun kekalahan yang besar 1-7 memang di luar jangkaan. Selepas menonton perlawanan tersebut, empat faktor dikenal pasti.

1. Perubahan mendadak corak permainan Brazil daripada strategi 'long passing' kepada 'short passing', atau kembali kepada corak tradisional Brazil (Samba) telah memakan diri. Scholari telah merubah corak tersebut disebabkan ketiadaan Neymar. Neymar adalah seorang penyerang mempunyai larian yang pantas, maka dia lebih sesuai dengan umpanan jarak jauh. Apabila Neymar tidak dapat diturunkan, corak permainan Brazil kembali kepada Samba, iaitu hantaran pendek, gelecek dan kreativiti pemain. Pasukan Brazil kali ini tidak begitu mempunyai ciri-ciri seperti ini.

2. Disebabkan perubahan corak tersebut, pemain-pemain pertahanan telah dijadikan enjin utama untuk menjana gol. Sepuluh minit pertama, jentera utama ini dikerah habis-habisan sehingga David Luis kerap berada dalam kotak penalti lawan. Dalam tempoh ini Brazil memang menguasai permainan, tetapi pemain pertahanan menjadi letih dan hilang tumpuan kepada tugas asasi mereka untuk bertahan. Kesemua gol separuh masa pertama disebabkan keletihan dan hilang tumpuan sehingga membenarkan penyerang-penyerang Jerman begitu bebas berada di kawasan bahaya.

3. Pasukan Brazil kali ini tidak begitu kuat di bahagian tengah (midfield). Walaupun mempunyai pemain seperti Oscar. Corak permainan Samba memerlukan pemain yang kreatif di bahagian ini, seperti Kaka sebelum ini. Apabila Brazil kembali kepada corak Samba, pemain tengah tidak mampu mengikut rentak ini. Mereka tidak mampu mencipta peluang untuk pemain penyerang, malah gagal menandingi pemain tengah Jerman. Sepatutnya Scholari membawa Kaka dalam barisan utama pemain Brazil kali ini, termasuk Ronaldinho yang sedikit sebanyak dapat membantu jentera tengah walaupun dia pemain penyerang. Kedua pemain ini dapat disandarkan harapan apabila Neymar dan Silva tidak dapat diturunkan.

4. Faktor ini merupakan faktor kelemahan Brazil turun temurun, iaitu penjaga yang tidak begitu cekap. Sememangnya Brazil menghasilkan ramai pemain-pemain hebat tetapi ramainya di bahagian penyerang dan tengah. Lazimnya penjaga gol Brazil tidak begitu hebat, sehebat nama pemain penyerang dan tengah mereka. Walaupun Julio Cesar dilihat sebagai hero sewaktu menentang Chile tempohari, dalam permainan kali ini dia gagal membuat bacaan tepat. Gol pertama, sepatutnya dia boleh membaca arah sepakan sudut dan keluar untuk menumbuk bola. Gol ketiga dan ketujuh, sepatutnya dia berupaya menepis bola itu kalau berada di sudut yang betul.

5. Kehilangan kapten thiago silva yg selalu memberi arahan kpd pemain-pemain yg lain.

Pendapatan nuffnang sejak bulan 2 tahun lepas


Sejak bulan 2 tahun lepas sampai bulan 7 tahun nie aku cuma dapat RM190.65 je..huhu..takpa lah syukur..himpun dulu2 byk2 sampai nuffnang ketat tangan nk bayaq kt aku hehe...dulu byk gak dpt maybe skang nuffnang dah takda duit kot sbb ramai blogger dh gulung tikar duk main FB 24 jam..hee..takpa lah lg pun aku pakai nuffnang sbb seronok tgk keyword ngn traffic tu je hehe...

Small deep freezer untuk harraz

jenis sama tp ni bukan pic aku..pokcik google punyo


Dulu kami beli deep freezer yg kecik punya kt harraz untuk simpan susu ibu..beli kt onking bangi..ini je yg paling murah dpt cari...tp yg bagusnya aku leh tumpang sekaki bubuh aiskrim dlm ni hehehe...kenkadang bubuh ayaq karot susu dlm nie hee...tp freezer ni bunyi dia kuat sikit lah..tp takpa lah aku dh siap prepare beli warranty dia 3 tahun..harraz pun menyusu 2 tahun je..pastu adik dia leh pakai plak hehe..

Resepi Kek Batik Simple dan Best (Step by Step)

Kek batik sudah menjadi fenomena dalam kalangan anak muda masa kini. Hal ini demikian kerana, penyediaannya agak mudah, dan tidak memerlukan kos yang banyak dalam penyediaan bahan. Di tambah dengan rasa yang lazat, tidak hairanlah ianya menjadi sebutan ramai. Berikut merupakan resepi kek batik yang saya cuba sendiri.

Bahan-Bahan

- 250g Biskut Marie (warna cream)
- 150g buttercup
- 1 cawan Milo
- 6 sudu serbok koko
- 4 biji telur
- 1/2 tin susu pekat manis
- 1 cawan air kosong 

Langkah-Langkah

1. Patah-Patahkan Biskut Marie.


2. Masukkan milo, serbuk koko, telur, susu, air ke dalam kuali dan gunakan api sederhana.


 3. Gaul hingga sebati, kemudian masukkan buttercup.


4. Gaul hingga pekat dan sekata, kemudian padamkan api.

5. Masukkan biskut Marie yang telah dipatah-patahkan dan gaul.


6. Mampatkan adunan yang telah siap digaul tadi ke dalam satu bekas.


7. Masukkan ke dalam peti sejuk, dan sedia untuk dimakan.

Selamat Mencuba! :-)

Sumber:http://www.kongsiresepi.com/read/11398/0/

Al-Fatihah untuk abah yang sudah kembali ke rahmatullah...

Abah baru je meninggal dunia pada 1 ramadhan hari ahad di hospital taiping...tahun ni kami beraya tanpa abah tersayang...huhu..pagi jumaat tu aku mimpi abah datang senyum tunjuk hp abah kt aku...abah tak cakap apa pun dlm mimpi tu...kesian kt mak sbb pasni mak mesti rasa sunyi duk sorang2..maybe pasni mak duk gilir2 antara kami berempat..

Aku ngn adik aku turut serta dalam memandikan, mengkafan kan, solat jenazah dan pengebumian arwah abah walaupun kami hanya menolong orang yg lebih terlatih buat semua tu..

Al Fatihah utk arwah ABAH.. :-(

First time puasa bertiga...


Skang harraz dah 3 bulan lebih..puasa tahun lepas kami puasa berdua je ngn isteri..tahun ni kami puasa bertiga utk pertama kali..hoyeyyyyyy..camne lah agaknya erk rasa puasa bersama anak ni kan..hehe...tahun ni gak kami raya bertiga..hoyeyyy gak hehe..ari ahad aritu kami dh g beli baju raya kt masjid india..

kenangan masa aku kecik dulu...

Td g solat jumaat kt masjid..pastu nampak lah budak2 pun dtg solat gak..tp aku tgk budak2 dulu ngn budak2 skang jauh beza sgt..masa khutbah duk buat bising pastu duk berlari lah..ada duk main hp pun ada..

Masa aku dulu..ustaz sekolah rendah aku dulu dh warning siap2..jgn buat bising masa khutbah..nanti ustaz rotan bila mai sekolah..semua duk sopan elok je dgr khutbah..ustaz aku tu dh pesan..klau ckp masa khutbah tak dpt pahala jumaat..

Zaman dulu aku g mengaji quran kt blkng umh pas magrib..nk blk je aku lari sbb takut..gelap lah kg aku..zaman skang kt bndr susah jumpa budak2 g mengaji dh smbil usung muqadam hehe..maybe kt kg ada lg kot..

pantai adalah tarikan pelancongan yang menarik

beach lah...
Nak promote pusat pelacuran agaknya budak ni salah promote tu dik... bukan malaysia patut thailand....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk