Alhamdulilah..Giliran Sham Kamikaze Pula Insaf..


Alhamdulilah..selepas bob lokman.sorang lagi artis sudah insaf dan mula mempelajari ilmu2 agama..dia juga dilihat semakin kerap menghadiri ceramah agama terutama ceramah Dr Asri...bercerita dari kisah mula dia berminat dan diberi hidayah belajar agama ni bila aritu masa imam besar mekah imam sudais datang melawat malaysia

Imam tu pergi ke masjid di kangar..sham lalu kat situ tapi dia pelik tengok sebab ramai sangat orang kt masjid tu..semua orang berebut-rebut nak salam dengan imam sudais..ye lah ini bukan calang2 imam..imam besar mekah..imam yang menangis semasa mengimamkan solat di mekah...imam yang mempunyai bacaan yang meruntun jiwa sesapa yang mendengar

Sham ni tengok dari luar je..dia tunggu kat keter kat luar masjid..tetiba imam ni pergi ke dia pastu imam sudais datang hulur tangan salam ngn sham masa dia lalu kt situ..imam tu tak kenal pun sham ni artis..gitaris band rock dulu..sejak tu lah sham dh mula dapat hidayah....berkat orang2 yang dekat dengan ALLAH.s.w.t..orang soleh lagi bertaqwa

Imam Al Sudais's

Dengar2 citer..si adam AF pun makin rajin mengikut Chico(anak uji rashid) ke ceramah2 agama..moga2 dia pun ikut jejak ye hendaknya...Semakin ramai artis lelaki insaf..terbaru cuma dengar irma hasmi bertudung..amin...tetapi masih kurang artis wanita yang insaf..malah makin ramai tersesat jauh..contoh korang leh baca pasal Tiz Zaqyah nak dye rambut merah..tengok apa reaksi dia bila ditegur [Link]

Ini video semasa sham pergi ceramah Dr Asri





P.S Hidayah ni seperti iman..ada naik dan turun bagai air pasang dan surut..moga2 diberi ketetapan untuk memeliharanya..aminnn

3 Budak Comel Komen:

cik ayin said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alhamdulillah :)

Solihin Zubir said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Alhamdulillah.. semoga peminat2 diorg semua pun terbuka hati nk berhijrah...
bukan memaki hamun diorg yg berubah tu..

cik AF said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alhamdulillah :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...