Malunya Saya!!


Saya dilahirkan didalam sebuah keluarga yang besar. Ibu bapa saya
tidaklah sekaya mana tapi masih mampu menyara hidup kami. Saya
mempunyai 12 adik-beradik. Saya anak ke 8 dan sudah meningkat menjadi
gadis sunti. Abang dan kakak saya semuanya berjaya dalam hidup mereka
tetapi bila sampai turn saya, saya seolah-olah memalukan ibubapa saya.
Apa boleh buat. Sebenarnya saya ni cacat, tak cantik dan hitam pulak
tu. Dan lebih teruk lagi saya mempunyai penyakit malu yang amat sangat.
Saya malu nak berhadapan dengan masyarakat, malu dengan adik beradik
malah malu yang amat dengan mak abah. Memang malulah hidup saya nih.
Hinggakan nak tengok muka saya di cermin pun malu yang amat. Kalau
jalan saya pasti menunduk, menunjukkan malunya saya pada tahap kronik.
Apatah lagi berhadapan masyarakat, rasa macam nak pakai topeng je. Tapi
mak abah selalu marahkan saya, mereka kata saya tak mensyukuri nikmat
tuhan. Tapi malu tu kan anugerah tuhan juga.
Disebabkan
mak dan abah dah fedap, maka mereka merancang untuk mengahwinkan saya.
Apa lagi, meraung la saya. Saya ni kan malu yang amat dasyat. Macam
mana nak berhadapan dengan suami pulak nanti? Dah la saya cacat, hitam
ditambahkan dengan sifat malu yang menebal, macam mana saya nak hadapi
semua tu?
Hari ni saya nekad, saya musti berjumpa abah untuk menghalang perkahwinan saya. Apa nak jadi, jadilah!!
“Abah
kan tahu yang saya ni malu nak berjumpa orang ramai. Lagi abah mahu
saya kawin dengan orang lain. Abah tak berperasaan ke?” Tempik aku
penuh semangat.
“Apa yang kau nak malukan sangat?” Tanya abah saya serius.
“Laaa..
abah tak nampak ke, saya ni kan ke cacat, hidung panjang, hitam pulak
tu, gemuk lagi. Malu la saya macam ni.” balas aku penuh keyakinan.
“Woi
anak durhaka, kau tau tak kenapa hidung kau panjang, hitam dan gemuk,
kau tau tak kenapa? Sebab kau tu tapir. Tapir memang la muka macam tu.
Tapir atau nama saintifiknya cipan adalah spesis kau!! paham tak
tapirrrrr!!!”

Lerr…tapir ke saya ni? Patut la saya malu amat
sangat. Tapir rupanya saya ni. Ingatkan saya cacat semualajadi. Itulah
dia kalau talau tak rajin menanya. Bodoh sungguh saya sampai ke tulang.

MORAL: kenalilah diri anda. Janganlah menapirkan diri anda walau dimana jua anda berada.

10 Budak Comel Komen:

Fairosza said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hok aloh dah semangat baca,last2 terkene plak...hampeh tol...haha

d_tieah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Sengallllllllllllllllllllllllllll..
Hahaha..
Beriya aku baca, last2 terkena.. *Huhh


Entry Terbaru : Cantik Itu Subjektif

AISHA INANI said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KJ, one more time.
TIPAH TERTIPU!!!
tak mau baca dah kj citer hg pas nih. adoi

Jo Qusary said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku... konpius... adekah aku... tapir juga?????

♥ Ana Joe ♥ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe...lawak2.

dan2 je tapirr ank dy nih...mmg lah nk kena mkn penapir...hek3

cik Ladies said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KJ tapir?? :hah

AL said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sekeh kang KJ ni..

tikuzza said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tapir ni msti bukan sebarang tapir,ni mesti spesies yang suka tengok drama korea,tu yg emo tuh....

Izdihar Bongsu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates
This comment has been removed by the author.
akma said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tapir special..heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...