Soalan Budak Kpd Ustaz



P.S Budak2 memang jujur...nyamuk bole pikir ke ekeke.pecah rahsie klu nyamuk bc ni hehe...pening ustaz nk jawab....

13 Budak Comel Komen:

ima said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahhaa. comelll.

Miss A said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha,so cute >.<

Finaz Jaafar said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha..lawak gila

Rina Rossoneri said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahahaha comelnyaaaa

Sekadar Coretan said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Harap si nyamuk x baca trick ni...ha ha

Tuan Besar said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hahahaha berfikir terlampau jauh :D

dear yayah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cute la budak nih.. kanak2 memang xpndai bohong.. kalu xtaw, terus je tnye.. wlpn kdg2 x bape nk logik ^^

terbakor said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

memang terbaik soalan ustaz ni.. konfem ustaz tu tergelak sorang2 haha

Zinedine Zaiddin said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ustad mana la yang kena soalan macam ni? hahaha


Bila Karipap Boleh Bercakap

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ish nampak benor owg dewasa yang tulis...

naf1327 said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ahaaa.
Lawa tulisan budak tu.
Umoq berapa?

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

btol..tulisan,ejaan..

Talhah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Walaupun post ni dah lama tergerak nak beri jawapan.

Soalan budak ini dalam konteksnya adalah sah/legit.

Sebenarnya Uztaz tak perlu pening kalau Uztaz ini ialah Uztaz ingat pelajaran sainsnya.

Nyamuk tertarik pada bau kaki yang biasanya akan tertinggal/terlekat di selipar.

Maka apabila selipar/kasut di simpan rapi dalam rumah hingga baunya tidak terlepas maka Nyamuk akan "terfikir" (yang lagi tepat tidak dapat mengesan bahan kima dari bau tadi) tiada mangsa berdekatan - maka Nyamuk tak datang/masuk rumah.

Jadi JAwapan Uztaz sepatutnya.. Benar jika kita menyimpan kasut/selipar dalam rumah Nyamuk boleh terfikir orang tiada dalam rumah (seraya menerangkan konsep sainsnya kepada budak itu sesauai dengan umur dan tahap si penanya)



Sila google berkenaan Foot odor + Mosquito untuk bacaaan tambahan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...