Fenomena listen listen listen

Skang tengah heboh kt fb, forum dan blog citer pasal video listen listen listen..citer pasal komen seorang budak perempuan india tentang perhimpunan bersih itu sah dan pendidikan percuma untuk rakyat. Pastu ada sorang ahli panel tu turun dari pentas dan cakap listen listen listen byk kali hehehe..pastu dia bagi contoh byk giler tentang masalah binatang sbg perbandingan dengan masalah manusia hehehe..

Bg pandangan aku dua2 tak betul..aku jugak betul hahaha..gurau je..takde lah..mana ada manusia yg perfect kan..ahli panel tu pun salah..jawab solan tak berapa kena dengan solan budak tu...budak tu bangkitkan isu perhimpunan bersih itu sah..aku rasa tak sah sbb dorang buat kat jalanan.pastu merata2 plak tu..kat sogo lah.kat pudu lah kat jalan lah....perhimpunan yang sah buat kt tempat yang selamat mcm stadium ke..

Isu kedua budak tu bangkit kan isu nak pendidikan percuma untuk semua..jawapannya mungkin boleh dan mungkin tidak..pastu dia compare ngn negara lain.pastu dia ckp duit dan bajet negara cukup nak bagi pendidikan percuma..tengok keadaan kewangan sesebuah negara tu...pastikan dulu negara takda hutang berbilion2.skang hutang negara kita dh hampir 456.1 billion..billion tau bukan million hehe.klau semua benda kerajaan bagi percuma mana kerajaan nak dapat sumber duit balik nak bagi kt rakyat..nak harap eksport minyak sawit ke, perindustrian ke..keuntungan petronas ke..cukup ke..itu pun kalau minyak tak bagi free gak haha..

Tak salah nak bagi pendidikan percuma kpd rakyat tapi jgn sampai negara berhutang berbilion sampai terjadi balik krisis ekonomi mcm dulu..kita gak teruk...sampai ramai kena berhenti keje mcm dulu..rumah terpaksa bank lelong..kete pun bank terpaksa lelong dulu...huhu takut2..tp klau kerajaan mampu aku pun nak bende percuma sapa tak nak hahaha


1 Budak Comel Komen:

aida natasha said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

i love malaysia :)
i love benda yang berunsurkan percuma hahaaa .minyak free pun ok gak hahaa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...