Sedapnya nama anak2 jin...

Dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan Islam menyatakan nama² berikut merupakan antara nama² anak Jin.. walaupun maknanya bagus.. kerana nama² ini boleh mendatangkan penyakit misteri..

1. Balqis
2. Qistina/Kistina

3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan (Aikkk ni mcm nama pemain bola sepak je hehe)
5. Batrisya
6. Erisya

Jadi janganlah sesekali mengambil nama² diatas untuk nama anak² kita.

PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka² yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain.. sbgi contoh klu SITI NAJWA.. dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI..


sumber : http://wanitaislamkini.blogspot.com/2011/12/nama-yg-bagus-tapi-dilarang.html

P.S / Memang kita tahu semua perkara macam penyakit misteri ke semua datang dari ALLAH. swt bukan dari nama kan.semuanya ketentuan tuhan kan...sbb dulu org pertikai apa yg ustaz sharhan ni ckp.ckp ustaz ni merepek lah apa lah..tp org silap paham..sebenarnya apa yg ustaz sharhan ni nk ckp dia slalu jumpe kes bila berubat org , org tu namanya sama mcm nama ank jin..maybe kebetulan maybe ada hubung kait...klau lebih dari lima enam kali maybe ada hubungkait.jadi dia nasihat kalau boleh elakkan beri nama anak seperti nama anak yg slalu jin bagi..takde lah ckp tak boleh ke berdosa ke hehe..klau suka sgt nama tu bg je lah..hehehe...

Info: Ustaz sharhan adalah pengamal perubatan islam....


3 Budak Comel Komen:

Ismi Iman said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nh iman d dgq kat tanyalah ustaz

Mayang ABDUL RAZAK said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ishhh tq for the info KJ akak tak tau pun .. at least akak bleh beringat ..

Balqis Shafikah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nama saya Balqis. dan saya percaya segala penyakit itu datang dari Allah. semoga dijauhkan dari kesusahan dan penyakit. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...