PETUA MUDAHKAN TIDUR

SUSAH nak tidur?Biasalah,lagi-lagi kalau besok nak bangun awal.Macam-macam cara kita gunakan untuk tidur,tapi payah betul. ini sebahagian dari petua-petua moden untuk mudah tidur.

1.Selalunya kalau kita mendengar org membebel atau memberi ceramah ke atau nasihat ke,mesti kita mengantuk.

2.Baca buku berkaitan dengan stdy kita.Jangan pula baca buku yg memang kita suka baca mcm  mangga ke,nanti tak boleh tidur pulak.

3.Pergi ke tempat yg biasanya memudahkan kita melelapkan mata cth.opis ke,bilik kuliah ke.klas ke

4.Gunakan teknik kiraan.Cuba kira semut di rumah anda atau kira cicak2 yg ada kat rumah rie.pasti terlena akhirnya.

5.Cuba mengorat anak jiran sebelah.Pastinya kalau dia tak layan,bolehlah anda melayan kekecewaan anda dengan tidur yg lena tapi frust.

cuba jangan tak cuba...

3 Budak Comel Komen:

Fya Pelangi said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

-.-"


sgt membantu. HAHA.

Rafhani said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hahahaha,tp nak kena gi opis tu masalah gak tuh..gigih sungguhlah nak tido punya psl,hahahaha

myfreeminded said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Satu pun tak leh di guna pakai...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...