Biaq Betul Akademi Fantasia Haram!!!

Akademi fantasia 9 sudah membuka tirai. Jahilnya aku kerana sama-sama menyokong majlis maksiat akademi fantasia suatu ketika dulu. Apa yang aku maksudkan ialah dulu aku pernah mengundi sms kepada peserta akademi fantasia kegemaran aku iaitu heliza helmi. Jadi aku sama-sama mendapat saham tanpa aku sedar.

Baru sedar yang peserta-peserta akademi fantasia tinggal sebumbung dengan bukan muhrim tu adalah haram walaupun duduk di berlainan bilik dan bilik air yang berbeza. Mendedahkan aurat perempuan di depan lelaki yang bukan muhrim adalah haram. Berjoget-joget dan bernyanyi sekali dengan yang bukan muhrim di satu tempat(rumah akademi fantasia) adalah haram. Perempuan menyanyi kepada orang yang bukan muhrim adalah haram. Penonton bercampur(sama ada duduk bersebelahan atau berdiri) lelaki dengan perempuan dengan bukan muhrim adalah haram. Sebab tu kalau korang tengok forum perdana islam penonton asing lelaki dan perempuan.hehe..

Yup bukan semua perkara yang berlaku di dalam rumah akademi fantasia itu haram belaka, ada yang halal tetapi lebih banyak kepada yang haram. Apakah dosa menonton akademi fantasia di rumah plak?ustaz azhar cakap dosa kecik(dengan intonasi loghat ganu)..hehe..

Memeluk, memegang dan berlaga pipi antara lelaki dan perempuan yang bukan muhrim semasa majlis penyinkiran adalah haram..

Hukum mengundi peserta akademi fantasia juga adalah haram kerana tanpa kita sedari kita menyokong perkara yang jelas haram...jatuh bersubahat

Untuk penjelasan lebih lanjut dengar jawapan ustaz azhar







P.S Peminat-peminat Akademi Fantasia jangan marah sbb aku dulu pun macam korang malah lebih lagi dari korang sebab aku dulu siap undi heliza helmi hehe.Pasti ramai cakap kolot lah, sempit lah.fanatik agama lah sebab cakap akademi fantasia haram..akademi yang lain macam mentor tak sebut lah plak..yang lain pun sama jugak..cuma akademi fantasia ni sebagai contoh yang lebih jelas...

Bila aku dah ada ilmu aku dh sedar sikit..eh sikit je ke hehe..ok lah bukan semua orang sempurna kan..yang penting kita berusaha untuk mengubah diri kita ke arah yang lebih baik

12 Budak Comel Komen:

AISHA INANI said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KJ, aku dulu penah undi sapaa tah.
mentor tak silap.
aku tak suka AF, mentor gangstarz aku layan. hahaha.
pastu umi aku marah.
sejka tuh mmg tak dahh. insaf! hahaha

SHaFiQ ZaiNaL said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setuju

Syuk Ry said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jrang2 ak layan AF..

Muslimah Optimis said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setuju dengan kamu kumbang jingga.. terima kasih pengisan bermanfaat.. MO share kat blog MO ya.. syukron

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Muslimah Optimis
Share lah MO..ilmu yang baik memang di galakkan share hehe..tak letak back link pun takpe

Muslimah Optimis said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hihihi.. lani MO kekurangan masa nak tulis entry sebab masa yang ada untuk siapkan thesis.. so MO dah decide nak share entry2 yang bermanfaat.. MO akan buh separuh ja entry kat Laman MO.. so kalo sesiapa yang nak habiskan pembacaan akan singgah ke laman penulis sebenarlah..hihihi.. apapun thax ya...

fyy mokhtar said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wakakakaka. betul. fyka ta suke tgk af. bukan Abdul farique ok. akademi fantasia.

KuKuMALu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

memang laa haram af ni..
dah kalo pompuan buat suara lunak kat depan laki2 pun tak boleh, inikan pulak nak nyanyi depan org ramai. Tapi kalo lelaki tu takpe laa kan?.. xde auratnya suara diorg tu.pastu kalau peluk2 cium2 semua tu mmg la xboleh.tgk la aurat pompuan dengan laki2 mcm mne. namanya pun bukan mahram. Sekadar berkongsi~

tiQo...(-_-'') said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pagi2 dah buat ceramah....bagus...
nasib baik terserempak tadi...
dulu aku layan af ni...sume yg diari tu aku layan...bila dah masuk siri 5,6,7 dah tak tengok diari...hehe
so sekarang ta nak layan la...layan raja lawak lagi bes.. tp raja lawak pun kekadang ade gk pompuan...mcm mano tu..? so, tgk movie pun haram la kan? ugh..tgk imam muda lagi baguih...

mykhalis said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice share..betul nie.. apa kata Khalis mintak share,,buleh tak?heh

Ada apa dengan DARA

syuehaz said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ha !!! af9 haram ~ !!! pergh ! tobat r .. tpi ,, tgok x haram an ??

Izamir Ridzwan said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

biar haram.. mmg IR tak tgk AF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...