Senarai Filem 2010/2011 Yg Di Haramkan Oleh Finas

Filem 1: KURA FAT
Filem ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang mengenakan ilmu sihir kepada seorang pondan. Tetapi akhirnya lelaki itu frust dan membunuh diri dengan mengelar tangan sendiri akibat pondan itu sudah insaf dan kembali menjadi lelaki sejati. Filem ini di haram kan oleh Finas kerana tajuk filem ni tidak ada kaitan dengan jalan cerita. Diambil sempena seekor kura-kura gemuk(kura fat) yang di bela oleh pondan tersebut.

Filem 2:Adnan Semput
Filem ini mengisahkan tentang adnan seorang mat despatch yang mempunyai penyakit lelah. jadi adnan selalu semput apabila kuar menghantar surat akibat penyakit lelah. Rutin hairan adnan adalah mengorat mak janda di opisnya. Selain itu hobi adnan juga mengorat anak dara tua di perhentian bas. Filem ini diharamkan oleh finas kerana filem ini memaparkan aksi terlampau adnan yang suka skodeng di tandas awam semasa waktu kerja

Filem 3:Hikayat Mereng Maha Angsa
Filem ini memaparkan tentang kisah anak kepada merong maha wangsa hasil perkahwinan dengan embok. Mereng Maha Angsa menyara hidup dengan menjual tempe di kampung. Suatu hari seorang puteri dari negara nepal telah tertarik dengan mereng semasa singgah untuk membeli tempe di kampungnya. Filem ini di haramkan oleh finas kerana mereng maha angsa telah membuat tempe tanpa membasuh tangan setelah membuang hajat besar di sungai...

Filem 4: 2 Alam 2 cita
Filem ini memaparkan kisah seorang lelaki yang bernama Amy lakonan amy search yang mempunyai dua personaliti. Akibat gagal mengawal diri, akhirnya amy mengambil keputusan untuk menjadi pengedar ubat menguruskan badan jus mate 5. Amy juga menukar gaya fesyen rambutnya sehingga menjadi seperti cendawan..Amy menjadi seorang yang lupa diri selepas berjaya dan berasa tamak dan tidak puas hingga ingin membuat filem tetapi akhirnya membunuh diri apabila ramai orang membuat facebook mengutuk cita-citanya untuk membuat filem yang bakal pecah punggung kepada sesiapa sahaja yang menonton..Filem ini diharamkan oleh finas kerana ditakuti gaya fesyen rambut cendawan akan menjadi ikutan para remaja...

Senarai filem2 lain yang diharamkan:
http://kumbangjingga.blogspot.com/2010/02/senarai-filem-yg-di-haramkan-oleh-finas.html

P.S Mcam biase lah..kalau tak lawak buat-buat lah lawak ye hahaha....jangan marah hehe

8 Budak Comel Komen:

farhanaDr said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ohh tidak!!! Hahahaha.. Cendawan????? =p

xazryx said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha !wtf .

miss ct said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Assalamualaikum kj..
kreatif..hehehe =)

KuKuMALu said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ngekk..
pandai KJ buat inovation..haha

LindaRahim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yelah tu...

AISHA INANI said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KURA FAT tuh aku mcm pelik ye ker?
sekali aku tengok betol2.......

KJ, hang memang sengal ever! muahahaha.

Mr.Kerro said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ceh trkena aku..hahahhaha

KuBi said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ampes huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...