Tikus Jadi Anak Angkat Kucing

 
 
CHINA – Selain dari menyusu keempat anak,seekor kucing peliharaan di China, dia juga menyusukan seekor tikus. Pemilik kucing tersebut, Sun Shunjun (81 tahun), menyatakan bahawa tikus tersebut telah tinggal bersama kucingnya sejak kucing itu melahirkan keempat anaknya sebulan yang lalu.
 
Sun juga mengatakan, seorang jirannya yang melihat anak-anak kucing tersebut pada hari mereka dilahirkan merasa terperanjat melihat seekor tikus turut menyusu bersama anak-anak kucing itu.

Menurut akhbar setempat, Qilu Evening Post, tikus tersebut tidak hanya ikut menyusu kucing tersebut, tapi juga bermain dengan anak-anak kucing itu seperti saudara kandung.
Ibu kucing itu pun melayan tikus tersebut sama seperti anak-anaknya sendiri, sehingga tikus itu akhirnya menjadi sebahagian dari keluarga kucing tersebut.

P.S tikus dewasa tue kan? rasanyer mcm hamek kesempatan jah.. miang tul! Ingatkan rakyat China pelik... rupa-rupanya kucing2 kat sana lagi pelik.wakakakakaka

5 Budak Comel Komen:

sea_lavender said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cam tak caye je kan~~
yela sthu kte kucing dgn tikus
dah jd pemangsa dngn mangsa~~heeee

Liyana Zahim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

comelnye kucing2 tuhh!!!!

Kuceng GediX said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ala..... kucing ngan tikus gaduh, kucing ngan anjing gaduh, zaman dolu2 jer wujudd...
sb skang ni meya tak pnah nampak pon gaduh...
dulu kucing meya tanak tangkap tikus yang masuk rumah...
pastu anjing jiran acah2 kucing meya sb nak ajak main....
haiwan pon da bertamadun...

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak aiiii tu laa kebesaran Allah, Allah yang mencipta kta bahupun haiwan n...ayat ni mcm tak bgus la mcm menghina bunyi nye "tikus dewasa tue kan? rasanyer mcm hamek kesempatan jah.. miang tul! Ingatkan rakyat China pelik... rupa-rupanya kucing2 kat sana lagi pelik.wakakakakaka

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kesian kucing-kucing tu... ada potensi kena air kencing tikus.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...