Kelibat pocong atas bukit

Tadi terbaca berita harini..ada citer pasal pocong.ada budak dpt tangkap pic pocong..tak tau real ke tak...sampai skang pocong ada kt malaysia..unik kan malaysia ni..ada macam2 hantu.ye lah nama hantu tu org malaysia yg bagi..semua tu jin kan...baca selanjutnya kt bawah

POCONG...imej makhluk  didakwa pocong oleh penduduk  dirakam di sebuah rumah yang terbiar.
POCONG...imej makhluk didakwa pocong oleh penduduk dirakam di sebuah rumah yang terbiar.

SENAWANG: Beberapa penduduk di Taman Jasmin Indah, di sini, dikejutkan dengan kemunculan kelibat makhluk berbalut kain kapan dipercayai pocong di atas sebuah bukit di kawasan perumahan berkenaan, di sini, baru-baru ini.

Dalam kejadian itu, kemunculan lembaga itu disedari seorang penduduk, Ahmad Surathi, 41, yang mendakwa melihat kelibat makhluk itu sekitar jam 12 tengah hari.

Menceritakan detik menakutkan itu, Ahmad berkata, kelibat pocong yang berdiri tanpa bergerak di kawasan atas bukit berhampiran rumahnya sering dilihat sedang ‘bermain’ dan merenung tajam ke arahnya.

Menurutnya, dia tidak dapat melihat dengan jelas wajah pocong itu yang gelap selain ia didakwa hanya merenungnya saja.

“Sejak saya pindah di kawasan perumahan itu sejak enam tahun lalu, ini bukan kali pertama saya melihatnya, malah sudah lali hingga menganggapnya seolah-olah ‘penduduk’ kawasan perumahan ini juga,” katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.

Katanya, pernah dia membawa rakannya pulang ke rumah kira-kira jam 12 tengah malam semata-mata untuk melihat pocong itu.


“Pocong itu menunjukkan diri hingga menyebabkan rakan saya itu serik untuk datang ke rumah saya lagi dan demam selepas melihat makhluk itu,” katanya.

Ahmad berkata, dia sebenarnya seorang yang sukar mempercayai benda pelik sebegitu tetapi selepas melihat dengan mata sendiri berasa ada kebenarannya.

“Malah, beberapa penduduk di sini, selalu melihat kelibat berkenaan sedang meloncat di kawasan bukit itu dan tangki air,” katanya.

Katanya, sebelum ini, rakan sering mengusik dan bercerita mengenai pocong biarpun mereka sendiri tidak pernah melihat sebelum dia menyaksikan secara terbuka.

Malah dakwanya, anak saudaranya berusia tujuh tahun pernah merakamkan gambar pocong sedang berdiri di pekarangan rumah tinggal yang terbiar di kampungnya di Tampoi, Johor, baru-baru ini.

“Ketika itu, anak saudara saya bermain menangkap gambar menggunakan kamera telefon bimbit ibunya, dan secara kebetulan menangkap gambar makhluk itu sedang berdiri merenung rumah tinggal itu,” katanya.

“Kebetulan, rumah itu sudah lama ditinggalkan dan berdekatan dengan kawasan perkuburan, terkejut anak saudara saya dan terus demam apabila melihat makhluk itu,” katanya.

Ahmad berkata, dia melihat semula rakaman gambar itu dengan jelas sebelum terlihat tubuh putih memandang ke arah rumah lalu menunjukkan rakaman gambar itu kepada keluarga dan jiran.

“Namun, tidak dapat dipastikan sama ada makhluk berkenaan adalah betul atau ia perbuatan segelintir remaja nakal,” katanya.

Sementara itu, Mufti Negeri Sembilan, Sohibus Samahah Datuk Mohd Yusof Ahmad menyifatkan penemuan pocong didakwa muncul di Taman Jasmin Indah, di sini, sebagai makhluk Allah Taala.

“Makhluk ditemui lelaki itu mungkin golongan jin yang boleh ghaib serta bertukar rupa bentuk. Bagaimanapun, saya menasihatkan umat Islam tidak mudah tergoda makhluk sedemikian mungkin boleh menyesatkan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Sumber:http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Kelibatpocongatasbukit/Article/index_html 

P.S Slimnya pocong tu..hehe

8 Budak Comel Komen:

Liyana Zahim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Berdiri bulu roma.. Umah liyana xde pocong.. Pontianak adela KJ.. Adik pnh nmpk n dgr sore.. Huwaaa.. Tak ptut sy tulis ni mlm ni kompem tkut p toilet..

alyna ali said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ada bekas lipatan kt kain putih tu. mesti ni baju baru pocong tu.haha

♥CIK SHA♥ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

macam tiang kayu kena balut je aku tgk..selim eh pocong ni?;p

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Liyana Zahim

wah ponti ponti..tacutnyaaaaa

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@alyna ali

baju baru tu..dia guna febreez tu hehehe

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@♥CIK SHA♥

memang mcm tiang kayu hehehe..slim sbb mkn tak cukup hehe

aniki said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

haha..giler punyer pocong.aku sket pun tak caye pocong2 ni..makhluk ghaib aku caye tapi kalau pocong dalam pic tu datang kat aku, aku gelak je.hahaha

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@aniki
Pocong!!! g cari aniki cepat hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...