Citer raya

Skang semua org duk citer pasal raya, aku pun nk citer gak hee. org duk sibuk pasal duit raya, kuih raya, baju raya dan tak lupa juga jalan raya.hee Raya tahun lepas aku tak beli baju raya pun...g solat raya pastu g kubuq..duk umah makan ketupat pulut ngn rendang kerang sepuas2nya..duk umah je tengok tv citer raya pastu tido..bangun solat pastu makan tido balik..family2 aku semua pelik ngn cara aku sambut raya..aku sendiri pun rasa pelik..hehe..

Masa puasa berat turun sikit pastu bila raya org makan tak ingat dunia berat naik balik hehe...selalunya masa raya jalan tak bape jem tapi yang jem tandas sbb org sakit pewut makan byk hehe...tak kisah lah nk raya mcm mana pun janji solat tak tinggal, aurat jaga, adab bersalaman jaga...pesan kt diri aku sendiri gak walaupun aku raya kt opis..hehe..

Tingat masa raya waktu aku kecik2 dulu..g beraya sakan sampai tak ingt dunia.nek basikal pusing abis satu kg..dah lah g umah org ckp tak mau mkn..nk duit je..budak2 dulu memang mata duitan mcm aku hehe...mak aku pesan kt aku dulu g umah org makan walaupun sikit..amik hati tuan umah..kalau g umah yg bg sikit siap g tau kt geng boikot umah tu hehe..kalau g umah yg bg singgit kita org serbu hehe...

3 Budak Comel Komen:

A.I said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

KJ, selamat hari raya di opis ya. hehehe =)

abu idris said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

arrayah.info : Jika 30 Ogos 2011 Raya, Di Manakah Lokasi Anak Bulan Kelihatan?

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

memang lokasi anak bulan tidak dpt dipastikan kt malaysia..tak nampak pun...sbb jarak titik anak bulan kelihatan lebih dekat di bahagian benua amerika selatan...saudi arabia telah mengumumkan anak bulan dh kelihatan..jadi kita ikut saudi arabia walaupun anak bulan tak nampak kt malaysia...memang cara malaysia tentukan raya salah..tak dpt dinafikan...kesimpulan kalau saudi ckp tak nmpak anak bulan kena sambung puasa.so esok raya gak sbb nmpak saudi ckp nmpk anak bulan hehehehe..best2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...