Durian Runtuh Felda 2012 Antara (RM5,000 – RM15,000). Dana Bernilai RM1.689 Bilion Diberikan Peneroka!!

Pengumuman Durian Runtuh FELDA Durian Runtuh Felda 2012 Antara (RM5,000   RM15,000). Dana Bernilai RM1.689 Bilion Diberikan Peneroka!!

Butir-butir Pengumuman Durian Runtuh FELDA 2012 Kepada Peneroka

Imbuhan Utama kepada (durian runtuh Felda) Peneroka Felda :
  1. Jumlah dana pemberian durian runtuh FELDA adalah sebanyak RM1.689 billion, untuk diangihkan kepada semua setiap 112,635 peneroka FELDA
  2. Fasa Pertama 1 = RM5,000 untuk suami, ketua keluarga
  3. Fasa Kedua  2 = RM5,000 untuk isteri peneroka. Kalau ada 4 isteri? Bahagikan RM5,000 sama rata
  4. Fasa Ketiga 3 (bulan september) = RM5,000 untuk anak-anak generasi kedua (Maksudnya di sini, jikalau ada seramai 5 adik-beradik kesemuanya bahagikan RM5,000 seadilnya)
Duit Peneroka FELDA Durian Runtuh Felda 2012 Antara (RM5,000   RM15,000). Dana Bernilai RM1.689 Bilion Diberikan Peneroka!!
Lain-lain Imbuhan Untuk Peneroka Felda (durian runtuh Felda (durian runtuh Felda) :
  • Peneroka Felda akan menikmati kemudahan pinjaman rumah tanpa faedah
  • Tanah yang diteroka juga akan menjadi hak milik mereka sendiri
  • 20% saham Felda Global Venture (FGV) akan diperuntukkan kepada Tabung Amanah bagi peneroksa FELDA dan setiap keuntungan dividen akan disalur secara terus pada peneroka.
  • Berdasarkan perkiraan awal, jika penyenaraian FGV di Bursa Malaysia menguntungkan seperti yang dijangkakan, besar kemungkinan peneroka akan menerima lagi imbuhan sebanyak RM1350 (jumlah minimum)
  • Setiap peneroka layak menerima saham Felda Flobal Ventures FGV
  • Petugas-petugas dan pegawai-pegawai FELDA dapat bonus khas 2 bulan setengah gaji
P/S : Bestnya...suami dpt, isteri dpt, anak pun dpt....jeles seyhh..org2 kg kt kg aku semua duk ckp tak adil najib bagi kt felda je hehehe...semua org kg duk pakat jeles.haha..org felda ada rumah, ada tanah berekar2 yg diteroka plak akan jadi hak milik sendiri..fuyoooooo.OKB(org kaya baru)..cuma pendalaman lah sikit tanah tu hehe.....lg satu kalau dorang wat pinjaman rumah plak tanpa faedah plak tu..fuyoooo best wooooo....petugas felda dpt bonus 2 bulan setengah..hehe lg besar dari pekerja kerajaan haha....

bg aku plak no komen..tak bape amik port sgt bab politik nie..harap pasni najib bantu lg org susah lain kt malaysia..jgn fokus kt felda je hehehe..bantuan rm 500 tu tambah lah lg kalau boleh hahaha...

0 Budak Comel Komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...