Rasa pelik...

Tadi aku tgk anugerah bintang hairan...cuma entah kenapa tetiba aku rasa pelik..rasa mcm tak sesuai plak..tapi tak tahu lah pandangan korang kan..aku pelik bila artis yang menang tu masa dia bagi ucapan..dia ckp syukur ke hadrat ilahi.ada yang cakap alhamdulilah..

Bg pandangan aku..kenapa nk ucap syukur atas tropi yg dimenangi atas hasil lakonan..dah lah lakonan tu semua siap ada pegang2 tangan.peluk2 lah...pastu ckp alhamdulilah syukur semua dengan baju seksi rambut perang plak..pastu ada yg ucap bismillah sambil memakai baju seksi..rasa mcm tak sesuai lah..aku pun lagha gak g duk tgk ABP ni..dh confirm ramai tak tutup aurat hahahaha...

Kenkadang aku sedih tgk orang2 melayu kita..rambut karat..mcm mana dorang solat..klau mandi wajib dah confirm2 tak sah mandi wajib tu..mungkin dorang takde ilmu kot..sedih kan.

Kesimpulannya di sini nasihat aku ialah..jangan kita ucap kan syukur dan alhamdulilah tu ke atas maksiat yg kita lakukan ok..sama2 kita saling ingatkan diri termasuk aku sendiri insan yg lemah lg hina ini..cewah hehe


6 comments:

belogkiter said...

ye betul/ setuju sangat. ingat kan saya sorang je rasa macam tu. terang terangan membuat maksiat tapi ucap syukur

Rafhani said...

Dah lama x tgk ABPBH ni,err,sebenarnya dh lama dah tak tgk org kat TV.Asyik kene layan kartun aje..hehehe.

Hana said...

eh, sama lah kita. hana pun ada perasaan mcm tu gak.. lagi2 bila sebut alhamdulillah.

Lisa Sheila said...

Hehe..da bape taun lisa xtgk anugerah2 ... Cuma smpat layan parodi johan kat youtube kejap je tadi.. :)

Sweetamieda. Blo said...

betul tu...setuju sangat...mmg dah dok terpikir benda yang sama...

MyFreeMinded said...

Betul tu KJ, ada gak terpikir sebelum ni, tapi ialah ilmu saya pun tak berapa mendalam bab2 itu so takut gak nak suarakan tu, rupanya ada juga sahabat sekeliling yang berfikiran serupa.

Dengan itu saya confirmlah yang saya tak faham dengan sikap dan pemikiran mereka ini, bersyukur atas sesuatu yang kita tahu bahawa perbuatan itu adalah larangan Allah SWT.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

Gambar Lawak (835) Gambar Menarik (365) agama (269) Kisah Kelakar (245) ceritera hidup sang kumbang jingga (242) Berita (223) Info Berguna (74) Fakta Menarik (71) Dialog Kelakar (59) video kelakar (54) Politik (47) Ragam Manusia (35) Artis (29) Bola (23) Kisah Seram (23) Misteri (23) Kesihatan (22) Blogger (17) Science and Technology (17) Tips (17) perkahwinan (15) Flora (14) Kereta (14) Kewangan (14) video menarik (13) Fauna (11) Sejarah (11) korea (10) Wayang (9) Blogger Tutorial (7) Filem Review (7) Blogger Tips (6) Cerpen (6) Dialog Seram (6) Drama (6) Dunia (6) My Original Puisi (6) Pelik (6) bahasa arab (6) kreatif (6) Download (5) Macam-macam (5) Petua (5) resepi (5) sukan (5) Review Blogs (4) DIY (3) Food Review (3) IQ Test (3) Inspirasi (3) Malaysia (3) Seram (3) Wordless Wednesday (3) belajar bahasa korea (3) drama melayu (3) lawak raya (3) Badminton (2) Drama review (2) E-kad (2) Hiasan Rumah (2) Lawak Kampus (2) Logo (2) bahasa jepun (2) cinta (2) kad raya (2) kisah sedih (2) novel (2) product review (2) AES (1) Bahasa Ganu (1) Contest Dan Segmen (1) Fashion (1) Gitar Chord (1) Hadif (1) Kartun Lawak (1) Lirik Lagu (1) Nuffnang (1) Pelancongan (1) Pengalaman (1) Pesuruh jaya sumpah (1) Quiz (1) Review (1) SMS (1) Taman (1) UAI (1) Youtube (1) adam dan hawa (1) bahasa Thailand (1) bahasa penang hokkien (1) bayi (1) gadget (1) giveway (1) herba traditional (1) jdrama (1) jepun (1) kartun raya (1) keyword menarik (1) koleksi sms raya (1) lelaki (1) math (1) pacat (1) raya (1) segmen (1) sms raya (1) teknologi (1)