Rasa pelik...

Tadi aku tgk anugerah bintang hairan...cuma entah kenapa tetiba aku rasa pelik..rasa mcm tak sesuai plak..tapi tak tahu lah pandangan korang kan..aku pelik bila artis yang menang tu masa dia bagi ucapan..dia ckp syukur ke hadrat ilahi.ada yang cakap alhamdulilah..

Bg pandangan aku..kenapa nk ucap syukur atas tropi yg dimenangi atas hasil lakonan..dah lah lakonan tu semua siap ada pegang2 tangan.peluk2 lah...pastu ckp alhamdulilah syukur semua dengan baju seksi rambut perang plak..pastu ada yg ucap bismillah sambil memakai baju seksi..rasa mcm tak sesuai lah..aku pun lagha gak g duk tgk ABP ni..dh confirm ramai tak tutup aurat hahahaha...

Kenkadang aku sedih tgk orang2 melayu kita..rambut karat..mcm mana dorang solat..klau mandi wajib dah confirm2 tak sah mandi wajib tu..mungkin dorang takde ilmu kot..sedih kan.

Kesimpulannya di sini nasihat aku ialah..jangan kita ucap kan syukur dan alhamdulilah tu ke atas maksiat yg kita lakukan ok..sama2 kita saling ingatkan diri termasuk aku sendiri insan yg lemah lg hina ini..cewah hehe


6 Budak Comel Komen:

belogkiter said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ye betul/ setuju sangat. ingat kan saya sorang je rasa macam tu. terang terangan membuat maksiat tapi ucap syukur

Rafhani said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dah lama x tgk ABPBH ni,err,sebenarnya dh lama dah tak tgk org kat TV.Asyik kene layan kartun aje..hehehe.

hana hadi said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

eh, sama lah kita. hana pun ada perasaan mcm tu gak.. lagi2 bila sebut alhamdulillah.

Lisa Sheila said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hehe..da bape taun lisa xtgk anugerah2 ... Cuma smpat layan parodi johan kat youtube kejap je tadi.. :)

Tuan Juhaida said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

betul tu...setuju sangat...mmg dah dok terpikir benda yang sama...

MyFreeMinded said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Betul tu KJ, ada gak terpikir sebelum ni, tapi ialah ilmu saya pun tak berapa mendalam bab2 itu so takut gak nak suarakan tu, rupanya ada juga sahabat sekeliling yang berfikiran serupa.

Dengan itu saya confirmlah yang saya tak faham dengan sikap dan pemikiran mereka ini, bersyukur atas sesuatu yang kita tahu bahawa perbuatan itu adalah larangan Allah SWT.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...