Koleksi Gambar Display Profile FB Freedom for Gaza

Display Picture (DP)












Cover Photo








Mari kita ramai2 tukar DP fb kita..mungkin usaha kita ni tak seberapa..tetapi usaha yg kecil skali pun dipandang ALLAH. S.W.T..klau korang ingat lg kisah burung dan cicak pada zaman nabi ibrahim

Sebuah kisah di zaman Nabi Ibrahim, semasa Nabi Ibrahim dibakar oleh kaumnya, seekor burung kecil terbang berulang alik mengisi air dalam paruhnya lalu menyiram ke atas api yang membakar. Itulah yang dilakukannya berulangkali. Tingkah lakunya diperhatikan oleh makhluk Allah yang lain lalu bertanya kepada burung kecil itu, ‘buat apa kau penat-penat mengambil air berulang alik, sedangkan api yang membakar Nabi Ibrahim takkan terpadam dengan air yang kau siramkan itu.’

Lalu dijawab oleh burung tersebut, ‘Memang ia tidak akan memadamkan api tersebut, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya samada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak‘.

Dan janganlah kita menjadi seperti cicak (yang terbang), yang bertindak jahat dengan menghembus-hembus kepada api yang membakar Nabi Ibrahim dengan harapan api akan menjadi marak lagi untuk terus membakar Nabi Ibrahim (walaupun sebenarnya hembusannya itu tidak membawa kesan ke atas api berkenaan.)

Anbiyaa [69] Kami berfirman: Hai api, jadilah engkau sejuk serta selamat sejahtera kepada Ibrahim!.

Hadith riwayat Ibn Hatim, dari A’isyah ra. bahawa Rasulullah saw bersabda :”Sesungguhnya Ibrahim tatkala dicampakkan kedalam api, semua binatang yang melata dimuka bumi ini cuba memadamkan api, kecuali cicak, kerana sesungguhnya dia (cicak) meniupkan api keatas Nabi Ibrahim…”

Jadi, apa peranan kita terhadap Islam pd ari ni? Renung2kn dan selamat beramal.. :)

10 Budak Comel Komen:

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Terbaikkk!!! InsyaAllah..

Faris Adli said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

peranan kita..yang boleh kita buat ialah kita sendiri kembali kepada Islam..jadikan Islam sebagai cara hidup..

umat Islam hari ini lemah kerana Allah "tidak" membantu umat Islam..macam mana Allah nak bantu kalau kita tak ikut suruhan Allah?

Bila kita jadikan Islam sebagai cara hidup..ikut apa yang Allah suruh, kita akan jadi kuat..insya Allah bila kita berdoa, doa kita dimakbulkan..

ini kita kat Malaysia, politik letak no 1..agama letak no 2

vendettatraveller said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

saya guna :) thanks for sharing .

:: Mrs.Eady :: said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

TQ!

Leeza dayasari [santai leeza] said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

thx u....

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

muja amik doodle apit buat dp,, hehe,, good blog :) http://mujadafewa.blogspot.com/

ira az-zahra said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ijin copas gambarnya :)

Aniq Bukhary said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Pray for Gaza,,

potia casadelarossa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

thanks bro.. wa copy 1

Nur Khairiah Irwanie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sy ambik..thanks :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...