Cara-cara menghadapi stress

1. Buat marathon tengok drama/filem korea ke, jepun ke atau drama melayu ke..mcm aku skang tengah layan drama adam dan hawa hihi...donload je..mana mampu langgan astro mustika..klau langgan menambah stress tu hehe.sape nk tgk drama adam dan hawa g tgk kt dailymotion ye..off topic jap..

2. Buat aktiviti sukan mcm jogging ke, main badminton ke..main konda kondi ke..takpun kemas rumah ke basuh baju ke.bercucuk tanam ke.itupun kira exercise gak kan..

3. Tido pun leh kurangkan stress tp sekejap je kot. bangun stress balik hehe..arghhhhh....

4. Menyanyi. Korang leh melepaskan stress dengan menyanyi dalam bilik air tanpa
mementingkan sangat senikata lagu tersebut kihkih..reka sendiri pun boleh..nyanyi lagu gangnam style pun ok gak.

5. Pasang lagu yang rancak dan sesuai untuk menari sepuas hati sehingga berpeluh. Contohnya tarian gangnam style..ermm takda tarian lain ka

6. Menjerit. Cari tempat yang sunyi dan jeritlah sekuat tenaga sampai rasa nk putus urat kentut hehe. Anda juga boleh mendapatkan tempat yang bising seperti di tapak2 pembinaan yang mana pekerjanya orang asing
ataupun di dalam kebisingan waktu hujan dan di mana-mana mengikut kreativiti anda.

7. Curahkan perasaan melalui diari ataupun blog...biar panjang mcm novel pun takpe..tulis je sampai jari2 tu rasa lenguh then leh lupa pasal stress..

8. Mendekatkan diri kepada tuhan..ini lah cara yang paling terbaik dalam semua cara2 kt atas..baca quran, solat dan bykkan berzikir..sbb zikir ni menenang kan jiwa..

0 Budak Comel Komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...