Gadis pengsan setelah rakam gambar sedang mandi dengan tangan ‘lembaga’

PERCAYA ATAU TIDAK: Kelihatan tangan makhluk (anak panah) yang dipercayai ‘hantu’ cuba mencekik
mangsa melalui gambar yang dirakam. SIBU: Penduduk di kawasan rumah panjang di Sungai Nibong, berdekatan  Jambatan Sungai Nibong dekat sini gempar apabila mendapati seorang gadis remaja pengsan setelah mandi-manda di sungai terbabit, petang kelmarin.


Menurut sumber, mangsa yang berumur lingkungan belasan tahun dari rumah panjang berdekatan dikatakan merakam gambar sewaktu mandi manda sehingga muncul satu imej yang me-nyerupai tangan satu lembaga seolah-olah hendak mencekik leher mangsa.

“Setelah mengambil gambar, mangsa terus naik ke tebing dan pengsan sehingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain terkejut dan cuba membantunya.

“Melihat mangsa gagal memberi sebarang tindak balas, salah seorang rakannya kemudian berlari ke rumah panjang berdekatan untuk meminta pertolongan,” ujarnya yang enggan dikenali kepada Utusan Borneo, semalam.

Penduduk rumah panjang yang dimaklumkan jelasnya, kemudian bergegas ke tempat kejadian dan cuba memberikan pertolongan kepadanya termasuk menggunakan jampi tertentu.

Menurutnya, sedang beberapa orang penduduk rumah panjang sibuk memberi pertolongan kepadanya, salah seorang rakannya sempat mengimbas gambar yang diambil dengan menggunakan telefon bimbit dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat objek yang menyerupai tangan ‘hantu’ cuba mencekik mangsa kelihatan dalam gambar itu.

“Salah satu tangan ‘benda’ itu terletak berdekatan dengan dagu remaja itu sementara tangan satu lagi sudah berada di tengkuk kirinya dan dilihat seolah-oleh bersedia untuk mencekik mangsa yang sedang berada di dalam sungai tersebut untuk memberikan posenya kepada rakan yang sedang mengambil gambarnya,” ujar sumber itu.

Jelas sumber itu, mangsa kemudian dibawa ke rumah panjangnya dan difahamkan sudah sedar dan keadaannya tidak membimbangkan.

Bagaimanapun katanya, satu upaca-ra ‘ngampun’ mengikut adat lama ma-syarakat Iban akan dijalankan hari ini (semalam) di sungai tersebut bagi me-minta maaf kepada makhluk halus itu.

Bagi mengikuti perkembangan upacara terbabit semalam, Utusan Borneo tidak dibenarkan membuat liputan sama ada mengambil sebarang gambar di kawasan terbabit atas sebab-sebab tertentu bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Gambar ini yang dikirimkan melalui MMS kepada telefon bimbit pemberita Utusan Borneo menimbulkan keanehan apabila tangan makhluk terbabit sungguh ketara dilihat jika ia diperhatikan betul-betul.

Percaya atau  tidak, ia terpulang kepada individu itu sendiri tetapi gambar ini menimbulkan misteri dan ia benar-benar berlaku di kawasan tersebut.

Sungai Nibong yang terletak kira-kira 30 meter dari pusat bandar ini dan terletak di Jalan Nibong-Tada.

Kejadian itu berlaku tidak jauh dari jambatan Sungai Nibong yang terletak di jalan terbabit.

Utusan Borneo turut diberitahu bahawa jalan raya di situ, sama ada sebelum dan selepas Jambatan Sungai Nibong itu merupakan satu tempat yang ‘sangat keras’.

Menurut penduduk di situ, jalan terbabit sudah banyak mengorbankan nyawa manusia yang terlibat dalam kecelakaan jalan raya.

Kata mereka, setiap kemalangan yang berlaku di situ pasti akan meragut nyawa dan jarang yang selamat apabila ditimpa kemalangan di jalan terbabit.

Ada antara mereka menyatakan bahawa banyak pengguna jalan raya yang melalui jambatan terbabit kerap diganggu oleh makhluk halus terutama pada waktu malam.

Sumber: http://scripters.ning.com/group/mistik/forum/topics/gadis-pengsan-setelah-rakam

11 Budak Comel Komen:

Anisa Hang Tuah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ni pun saye bole pingsannn

Finaz Jaafar said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pehhhh seram kut !

Frause said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku nampak tangan sebelah jer....

hanezelya said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ishh , menakutkan..

zeeLa-AtiE said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

seram dgar cite ni

puteri ain said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alamak . dah la malam dah ni . seram lak .

FYA PELANG! said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kasihan dia -___-"

mimi fatin said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wah, pengsan jugakla camni... seram je

belogkiter said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

seram nya..... kalau saya pun, saya pengsan

Anonymous said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehehe...dalam hidup kita tak tahu siapa ada di depan kita blakang kiri dan kanan kita.. tak payah takut kitakan ada tuhan...hehe

budak pendiam misteri said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mereka ade di sekeliling kite setiap ketika, . . . . kite cume tak nampak, dan kadangkala lupe terus tentang mereka, . . . . . . kes2 tertentu sahaja diorang diizinkan-Nya untuk menampakkan diri pada pandangan zahir manusia, . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...