First time aku wat dadah...

Hehe..actually dadih bukan dadah..hehehe...cara nak buat dadih senang sesangat..aku dh buat memang sedap giler..ramai org ckp tak pernah mkn sesedap aku buat sampai cmtu skali kihkih...plez jgn muntah dulu..hehe...

Caranya beli serbuk dadih kt pasaraya..aritu aku beli kt carefour alamanda..mcm2 perisa ada..kt tesco, giant or econsave ada kot..cari kt bahagian tepung2..tp pastikan log halal ada..logo halal plak yg original mcm kt bawah..skang ni byk logo halal tipu..nanti aku wat post pasal logo halal ye my fren hihi...


So cara nk buat ada kt belakang pek dadih nie..bahan2 lain cuma gula dan susu cair..aritu aku beli susu cair jenama marigold..pastikan sukatan kena tepat baru jadi..aritu aku sukat air guna cerek air..susu plak senang je bubuh satu tin..gula ni aku sukat guna pot nasik hehe...

Bekas cawan dia puas aku cari...jumpe kt mydin hehehe...senang2 korang buh dlm tapaware kt umah korang je....satu pek boleh dpt dlm 23 cawan

1 Budak Comel Komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...