Pegang isteri batal wuduk tak?

Pegang isteri orang memang dh confirm2 kan batal sebab bukan muhrim..hehe..maksud aku isteri sendiri lah kan hihi..kalau ikut mazhab syafie memang batal kalau bersentuhan dengan kulit isteri..kalau bukan kulit macam rambut, gigi ke, tulang ke, kuku ke tak batal..kulit je batal...tak kira lah sengaja, buat2 tak sengaja ataupun betul2 tak sengaja hehehe...paham dok(tiru gaya ustaz azhar idrus) hehe...

Kalau ikut mazhab lain tak batal dengan syarat2 tertentu..tp kita duk malaysia ikut mazhab syafie lah ye..aku nk ikut mazhab lain bini aku cakap g duk kt bagladesh ngn pakistan nuh..dorang pakai mazhab lain hahahaha...makan dalam betul hehe..

Kalau dengan mahram kita macam mak, adik atau kakak kita tak batal wuduk..dengan mak mertua kita pun tak batal gak..

Tapi kalau berlapik tak kena direct ngn kulit isteri kita kira tak batal ye...

Untuk peringatan kita bersama..sehingga bertemu kembali di rancangan akan datang dlm rancangan tanyalah ustaz kumbang jingga hahaha....

wassalam..

6 Budak Comel Komen:

KUKUMALU said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ada hikmahnya kalo batal wuduk bila bersentuhan laki bini.

Man Ana? said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

assalam..klau ngan suami mak sedara kita batal x?

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kumbang kumbang... haha.

#taktau nak komen ape...

Liyana Zahim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hahahaha.. Tp ada org mlysia guna mazhab hanafi bila melibatkan wudu' antara suami isteri.. Tp pandangan syafie lbh jelas, halus n teliti.. So jz folow him.. :)

iekin said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sbnar nye kite dibenarkan untuk mngikut mazhab lain dengan syrat2 tertentu...bidaah klu kite kata kite ni kena ikut mazhad shafie sahaja,xboleh mazhb lain

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pendapat nie lah yg sy nk dengar hehehe..tq so much

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...