Sbb ini lah hudud harus dilaksanakan...

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan kes rompakan di ambank yg telah menyebabkan kematian seorang staffnya..satu malaysia terkejut dgn kes nie...kita tgk kt malaysia kes rompakan semakin meningkat..kes rompakan bahaya sbb boleh menyebabkan org yg merompak sanggup membunuh apabila terdesak maka hukuman hudud sebenarnya tidaklah kejam, tp ramai masih buta dan menolak hudud...

Aku pun pelik napa ramai masih anggap hudud tak sesuai dilaksanakan di malaysia..statistic memang menunjukkan sapa yang pernah mencuri akan mencuri lagi selepas kuar dari penjara..jd hukuman penjara memang tak menakutkan langsung kpd pencuri..hukum hudud adalah hukuman yg genius...klau org tu genius mesti dia sedar yg hudud ni bagus mcm aku hehehe....

Cuba korang tgk sekeliling korang..ada jupe tak kawan ke adik beradik ke jiran ke yg pernah kena rompak..mesti ada kan..tu menunjukkan jenayah rompak makin serius di malaysia..cara nak bendung ALLAH s.w.t dah bagi tapi manusia tak nak ikut...tp nak guna jugak undang-undang yg manusia buat sendiri yang ternyata tak dpt membendung masalah rompakan...

2 Budak Comel Komen:

Rafhani said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Betul...setuju...Hukum hudud kan panduan dr Allah,mestilah ada sebabnya.

Mrs. Amad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salah satu sbb terjadi byk jenayah skrg disebabkan pemimpin menolak hudud.dahla tanak laksanakan,siap pertikai n banned lagi.nilah Allah nak tunjuk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...