Cara terhebat dan selamat untuk menguruskan badan

  1. Jangan makan ayam dan daging. makan ikan ngn sayur2 je.hehe..leh tahan ke..
  2. Jangan makan nasi. Korang jgn pelik lah org malaysia ramai gemuk2..sbb org malaysia suka makan nasi..so kurangkan makan nasik ye hehe...tp kalau seminggu tak makan nasik boleh tak keruan dibuatnya..rasa mcm tak makan sepuloh hari..rindu je kt nasik.hehe
  3. Jangan makan ubat kurus..walaupun ada ubat kurus yg selamat tp cuba elakkan sbb ubat kurus ni ada side effect kpd kesihatan..jd korang exercise je lah erk..
  4. Banyakkan makan buah-buahan..bila kenyang makan buah jd kurang lah sikit korang makan nasik hahaha
  5. Banyakkan minum air. Sebenarnya bila korang lapar tu bukan lapar sebenarnya tapi dahaga..so try minum air dulu tgk.bini aku slalu ckp "abg tak lapaq lah..tu dahaga je..perasaan abg je tu...nah minum ayaq ni byk2" sedaq2 je perut aku dh kembung haha
  6. Banyakkan lauk sayur dari lauk lain..bila kenyang mkn sayur so lauk lauk tak laku lah
  7. Jangan makan fast food dah..ataupun makanan yg bergoreng guna minyak..mkn yg rebus2 atau kukus je
  8. Sebelum makan minum air dulu ye..rasa lapar kurang sikit..so makanan yg diambil kurang
  9. Exercise sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 30 minit..paling senang kemas rumah ke..cuci baju ke..mop lantai ke..cuci bilik air ke..kan senang exercise dlm rumah..
  10. Minum air limau atau jus oren. Bini aku ckp ayaq ni leh potong lemak hehe.. 
  11. Jangan makan bende manis mcm gula, air gas, coklat dan sebagainya.. sbb penyebab utama gemuk adalah gula..percayalah..ini citer betul bukan bohong haha..

5 Budak Comel Komen:

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Tips yang dinanti-nanti.. hehehe.. tq

Mama Adam said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Adehhhh.... nk membuat nya malas

Rafhani said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yg last sekali payah nak tinggal tuhh

Teena Tna said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Kalau saya pulak makan byk mana pun macam tuu jugak.

Amanda Suria said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lebihkan sayuran dan buahan dalam menu harian kita...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...