Reka cerita elak kahwin

Isk2...aritu aku ade post pasal die nie hilang..rupa2nya dia lari dan reka citer tu..aku pun pelik gak aritu camne leh hilang kt tmpt awam yg ramai org..cuma yang tak bape manis dia potong rambut pendek dan tak bertudung..tapi dia ni cun hehehe..aura playboya aku naik dah hihihi


ROZALIYA ditenangkan oleh Mat Lazim sewaktu dibawa pulang ke IPD Kuantan dari Kuala Lumpur malam tadi.


KUANTAN – Misteri kehilangan bakal pengantin yang dijangka berkahwin 12 November ini, Rozaliya Mat Lazim, 20, akhirnya terungkai apabila dia ditemui bekerja di sebuah kedai serbaneka di Changkat Bukit Bintang, Kuala Lumpur petang semalam.

Gadis itu bekerja di situ sejak dua hari lalu dan menyewa rumah bersama beberapa rakan berhampiran kawasan Bukit Bintang.

Sebaik sahaja polis Kuantan menerima maklumat awam mengenai kehadirannya di kedai itu, mereka menghantar beberapa orang anggota untuk menahan gadis itu dan membawanya pulang ke Kuantan malam tadi.

Rozaliya memberitahu Kosmo!: “Saya tidak mungkin bersama dia lagi (tunangnya, Mohd. Helmi Mohd. Noor). Saya ingin bina hidup baru, apa yang sudah berlaku biarlah berlalu.’’

Gadis yang berasal dari Kemaman, Terengganu itu kini mahu menenangkan fikiran dan tidak berhasrat memikirkan mengenai majlis perkahwinannya yang telah sedia diatur pada 12 November ini.

“Kalau diberi peluang jumpa tunang pun saya tidak mahu.

Hati saya sudah tertutup,’’ katanya.

Rozaliya mengakui perhubungannya dengan Mohd. Helmi begitu singkat dan terburu-buru.

“Saya hanya kenal dia kira-kira empat bulan dan terus bertunang sebelum merancang untuk berkahwin,’’ katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan malam tadi memberitahu, ketika ditemui, Rozaliya tidak lari sebaliknya bersetuju untuk dibawa pulang.

“Kes ini tiada unsur jenayah dan kepada kami, siasatan telah selesai,’’ ujarnya.

Ditanya kaitan dua khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima oleh Mohd. Helmi pada hari kehilangan Rozaliya yang berbunyi: ‘Ada dua lelaki sedang mengekori’ dan ‘abang datang cepat, saya takut’: beliau menjelaskan, ia mungkin rekaan gadis itu.

Katanya, Rozaliya sendiri mengaku menaiki bas ekspres ke Kuala Lumpur seorang diri pada hari kejadian.

Isnin lalu, akhbar melaporkan kehilangan Rozaliya semasa keluar membeli barang keperluan perkahwinan di Kuantan pada 13 Oktober.

Sementara itu, bapa mangsa, Mat Lazim Mat Ismail, 52, lega melihat anaknya selamat dan akan berbincang dengan keluarga bagi menentukan sama ada perkahwinan yang dirancang pada 12 November ini akan diteruskan.

Menurut Mat Lazim, Rozaliya mengenali Mohd. Helmi selama empat bulan sebelum mengikat tali pertunangan selama setahun.

“Bagaimanapun, selepas Rozaliya mengenali hati budi Helmi, dia sudah berubah sikap,’’ jelasnya.

Mat Lazim mendakwa, sikap Helmi yang pemarah, mengongkong dan sukar diajak ke mana-mana tidak disenangi oleh anaknya itu.

Sumber:Kosmo

P.S Kepada mereka2 yg ada gf atau tunang yg cun mcm rozaliya nie..bimbing lah dia elok2..belai dgn penuh kasih sayang dan didikan agama..bukan dgn cemburu buta dan perasaan dan konkongan..perempuan hanya minta untuk di belai dan di sayangi..cewahhhh dah mcm pakar motivasi aku nie

4 Budak Comel Komen:

nur.sa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

macam-macam hal skang ni. kecik2 da pandai reka cerita. tp memang dia lawa kan? :P

Kumbang Jingga said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yup dia memang lawa..hihihi

si macho said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bodoh menyusahkan orang

BEBEL said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ai, susahla macam nie. camne nak tau org tu untuk kite ke x. kenal lame pom belum tentu tau pangai seseorg tu, apatah lagi kalau kenal kejap je.

mood : separuh gatai nak kawen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...