Kisah Pelik Dan Misteri Dalam Hidup Aku

Hari ni aku nk citer pasal kisah-kisah pelik dan agak menarik yg pernah terjadi dalam hidup aku..saje je tulis supaya aku ingt hehe..

Ermm..salah satu benda yang aku ingt time aku kt UTM skudai dulu..time tu magrib dah nk masuk isyak dah..pas kuar dari hostel nk g mkn tetibaa..jeng jeng..hehe wat suspen je..aku nmpak kt atas langit satu cahaya hijau panjang laju lintas kt atas langit..terang giler kaler hijau tu..so itu lah kali pertama aku tgnk tahi bintang kaler hijau...bahasa scientific dia meteor garden..eh meteorite lah hehe...kawan aku pun nampak gak..cantik sgt..memang kami terasa sekejap kebesaran ALLAH S.W.T. Sayangnya tak sempat nk rakam sebab bende tu jadi dua tiga second je..org putih ckp kalau nmpak tahi bintang buat hajat pasti hajat tu akan tercapai..tp aku tak wat pun sbb aku tahu bende tu khurafat..bukan tahi bintang yg makbulkan doa kita kan..hehe..So sape pernah nmpak gak tahi bintang cam aku angkat tangan..kihkih

Lagi satu kisah time aku balik kampung kt penang..kt teluk kumbar dekat ngn airport bayan lepas..adik ngn ayah aku balik dari kedai ckp dorang nmpak UFO time g kedai..orang-orang kt kedai pun ckp nampak gak..aku ni memang minat UFO so aku kira bende ni menarik gak lah hehe..hope dorang tak tersalah tgnk..kalau aku tgnk aku leh beza kan tu kapal terbang ke UFO berdasarkan kelajuan bende tu..betapa cepat bende tu tukar arah ngn cahaya yg di keluarkan..wah dh mcm pakar UFO dh aku hehe..

Kisah ketiga ni baru gak terjadi time aku balik kampung yg kt perak kt parit buntar.umah aku kt perak ni dekat ngn pantai..mak aku suka jual laksa, cucur udang, ais kacang dan mcm2 lagi lah..aku pun bila balik kampung slalu g tolong mak niaga..aku tepis dulu perasaan malu tu semata2 nk tolong mak tersayang hehehe..baiknya aku..anak sapa lah ni hehe..Kt sebelah gerai mak aku ni ada satu gerai makan gak..gerai tu ada pentas tuk org naik pastu nyanyi keraok hehehe...aku memang tak setuju sgt dorang wat keraok sbb time magrib2 duk memekak..so nk di jadikan cerita time magrib lebih kurang dorang pasang pasang lagu dangdut kot tapi takde org pun nyanyi kt atas pentas tu..so anak tauke kedai ni amik video rakam video pentas tu.saje je kot test camera..biasa lah org kg hehe..esok tu bile dorang tgnk balik video tu baru dorang perasan ada hantu duk menari kt atas pentas tu...huhu seram giler tgnk..aku sendiri pun tgnk video tu memang nampak jelas lembaga hitam ada tangan ngn kaki kepala tgnh nari...kelakar pun ada aku rasa hehehe...

Erm..ade lg kisah aku nk citer tapi tak larat taip..hehe..nanti aku sambung lg mana aku ingt..

0 Budak Comel Komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...