kereta vs ayang

dear abang,

ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke
kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa
anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jaga lah
diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin
ayang luahkan disini...
kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali..
sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang..
sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3
bulan yang lalu dah masuk 3 malam...
abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang
letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari
harga kereta abang?

tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak
berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli
kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga
maintainance..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

kereta abang make up lawa-lawa.... tapi kalau ayang make up lawa-lawa
abang kata ayang tak sedar diri

kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada,
ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang
kata ayang mengada-ngada

kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak
macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab
takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek
depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe..
jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama
sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

love,
ayang

sambungan kereta vs ayang

Dear Ayang,

bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham
keta tu keta bos abang nnti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh
keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan
nak
kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja
umah..cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja
lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang
gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di
oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik
yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr
jepun..
nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam
doremon..ish xnak laa abang.. pasal hadiah kan abang dah belikan tapi
abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah..
tu
lah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah
dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk
ayang..
sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa
kita kawin cuma rm80k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat
loan rm80k..tapi demi ayang abang wat jugak..
sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang
wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka
pontianak dlm citer phsm.... bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi
cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang
xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun
dah
tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak
citer..
tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..
nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan cuma
jgn
lupa kim salam kat mak ayah kat sana.. kalau ada gulai tempoyak ke nnti
jgn
lupa bwk balik skit.. kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi
kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan..bukan
apa
takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk
hspital..
abang kene tanduk xpe.. jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat
sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang
ngidam
lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun
jaga
diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa
masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk
longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang
kesian tapi
muka ayang lepas jatuh longkang tu xleh abang nak bayang kan cam
mana....tgk
laa sendiri gambar tu….

ok lah ayang.. nnti lepas cuti skolah kita jumpa lagi eah.. bye ayang

love,
abang

0 Budak Comel Komen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...