Aku, kau dan dia….(peristiwa berdarah di TARP)

fuhh..dengaq tajuk pun dah jiwang habis..cuma kejam ckit je..uhuhuhuhuuu.lupa plak aku,aku tulis dalam loghat utara.kalau tak paham bukak kamus bahasa kedah dan sewaktu denganya k..hehehe.first of all,aku nak bagi tau tajuk tu takde kaitan ngan ape yang aku nak tulis nie.saje nak bagi korang excited ckit.hehehehe….gurau je…hari nie aku bemimpi di siang hari lagi..oghang putih cakap daydream la kot..aku ingat time kat teknik TARP,mase tu aku and the gang kena seksa ngan warden asrama.rasenya macam kami tinggal kat palestin plak..mana tak nya denda yg dapat hampir sama ngan seksaan di palestin cuma kat sini tak de senapang m15 jelah,kalau ade pun kena join PKBM tak pun PLKN hehehe..ape yang aku bagi tau nie bukannya mengutuk,menentang atau menunjuk rase tak puas hati kpd mane2 pihak,cuma aku nak kitaorang kongsi bersama pengalaman aku nie.so pihak yg berkaitan jgn cepat melatah.bak kata pepatah.sape makan cili dialah yg terasa pedasnya..terer gak aku nie bersastera,walaupun time clas BM aku slalu tidur…..moga dpt diambil teladan dan iktibar…isk ape yang aku mengarut nie..time kat TARP aku nie pengawas sekolah n asrama..tapi itu tak bermakne kami terlepas dari kekejaman warden asrama,kononnya menyamaratakan hak antara pelajar lain,di bawah seksyen undang 1979(tatatertib dan perkauman).kanun keseksaan..itu aku reka sendiri je korang jgn percaya plak hehehehe….Kisah paling aku tak leh lupa ialah kisah kami kena denda bangun kul 4.00 pagi lari lima round padang bola…korang nak tau tak sebab kami kena denda tu.sebabnya kami tak gi surau 15 minit sebelum azan subuh..itu aku kisahlah,cuma denda nya tak berfaedah langsung..kalau denda wat latihan add math ke,fizik ke kan lebih bagus…ini tak, denda lari pagi2 buta,apa kejadahnya..,aku gi class dengan kaki yang sakit sebab joging pagi2 buta,ayam pun tak bangun lagi time tu kua.kua.kua.kua….ade satu citer yg aku rase klaka lah….disebabkan ngan seksaan yg berterusan tu kami sendiri pengawas menyuarakn pemberontakkn dlm mesyuarat bersama warden berkaitan…..korang nak tahu hasilnya..kosong seperti mencurah air di daun keladi…sebabnya warden yg lain takut ngan warden yg menyeksa kami…korang boleh bayangkanlah…hormat ngan takut lain k.korang paham2 sendirilah..tapi aku tahu hati warden2 nie baik,cuma cara diaorang meluahkan kasih sayang kt pljr tu yg tak kena…paling aku tak leh lupa ialah kami satu batch kena skuad jam ngan warden yg lagi satu..sebab ade orang tampal gambar budak laki bersanding…hee…buta2 je kami kena denda sedangkan yang wat keja tu budak luar bukannya budak asrama….budak TARP mesti ingat punyalah…paling aku tak suka ngan sikap warden nie ialah diaorang suka jatuhkan maruah org lain.ade ke patut tampar pelajar kat depan pelajar lain..cara tu tak betul langsung menambahkan lagi perasaan marah pelajar tu adelah….bukan aku yg kena k..bagi aku cara yg sesuai ialah bagi kaunseling dan suruh dia hantar latihan math.fizik dan kimia kalau tak wat buang sekolah..kan lebih berfaedah kpd pljr tu dari menjatuhkan maruah org lain…macam di sekolah agama denda diaorang macam baca alquran melalui speaker surau tiap 2 subuh.baca yasin pas isyak etc..benda macam nie aku tak tipu k.memang ade kt sek agama…..aku nie pun bukannya baik sngt.cuma kita perbaiki diri sebolehnya..sekian saje intepretasi dan idealismistik dari aku y hina ini….last skali.teladan yg dpt diambil ialah majulah sukan utk negara kua.kua.kua……….

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

Gambar Lawak (835) Gambar Menarik (365) agama (269) Kisah Kelakar (245) ceritera hidup sang kumbang jingga (242) Berita (223) Info Berguna (74) Fakta Menarik (71) Dialog Kelakar (59) video kelakar (54) Politik (47) Ragam Manusia (35) Artis (29) Bola (23) Kisah Seram (23) Misteri (23) Kesihatan (22) Blogger (17) Science and Technology (17) Tips (17) perkahwinan (15) Flora (14) Kereta (14) Kewangan (14) video menarik (13) Fauna (11) Sejarah (11) korea (10) Wayang (9) Blogger Tutorial (7) Filem Review (7) Blogger Tips (6) Cerpen (6) Dialog Seram (6) Drama (6) Dunia (6) My Original Puisi (6) Pelik (6) bahasa arab (6) kreatif (6) Download (5) Macam-macam (5) Petua (5) resepi (5) sukan (5) Review Blogs (4) DIY (3) Food Review (3) IQ Test (3) Inspirasi (3) Malaysia (3) Seram (3) Wordless Wednesday (3) belajar bahasa korea (3) drama melayu (3) lawak raya (3) Badminton (2) Drama review (2) E-kad (2) Hiasan Rumah (2) Lawak Kampus (2) Logo (2) bahasa jepun (2) cinta (2) kad raya (2) kisah sedih (2) novel (2) product review (2) AES (1) Bahasa Ganu (1) Contest Dan Segmen (1) Fashion (1) Gitar Chord (1) Hadif (1) Kartun Lawak (1) Lirik Lagu (1) Nuffnang (1) Pelancongan (1) Pengalaman (1) Pesuruh jaya sumpah (1) Quiz (1) Review (1) SMS (1) Taman (1) UAI (1) Youtube (1) adam dan hawa (1) bahasa Thailand (1) bahasa penang hokkien (1) bayi (1) gadget (1) giveway (1) herba traditional (1) jdrama (1) jepun (1) kartun raya (1) keyword menarik (1) koleksi sms raya (1) lelaki (1) math (1) pacat (1) raya (1) segmen (1) sms raya (1) teknologi (1)