Cara terhebat dan berkesan untuk jimat minyak

  1. Tumpang kereta atau motor kawan tiap2 hari bila gi keje..duit minyak jgn kongsi2.biaq kawan tu je yg bayar sbb kete tu kete dia..
  2. Guna perkhidmatan awam..
  3. Jalan kaki ke tempat kerja kalau dekat
  4. Jogging ke tempat keje. selain jimat dpt menyehatkan tubuh badan.
  5. Berbasikal ke tempat keje mcm pekerja kilang bangladesh di malaysia
  6. Buang bende2 yg memberatkan kereta termasuk berat badan anda kerana kereta yg ringan dpt menjimatkan minyak..
  7. Tukar sport rim dan tayar yg lebih ringan
  8. Jgn brek semasa memandu..kalau boleh bg high beam kt kete depan so tak yah brek kan..jimat sikit
  9. Isi minyak waktu subuh.
  10. Jangan pakai aircond waktu malam atau pagi..selain dpt jaga aircond leh jimat minyak
  11. Tinted kete anda supaya aircond tak kuat pakai
  12. Tukar kete anda kepada kete hybrid
  13. Tukar kete anda ke cc kecik mcm kancil dan viva
  14. Pakai basikal letrik g keje
  15. Kita g negara yg minyak murah pastu kita beli byk2 bawak balik malaysia...hehe

1 Budak Comel Komen:

effortlab said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nak jimat betul, naik basikal. tapi tak sesuai dgn keadaan kat malaysia. kalau tak, mesti ada yang buat :) dan duduk kat bkt beruntung, kerja kat KL. tak ke pitam nak kayuh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...