Tanam pokok eksotik kt rumah...

 Skrang aku dh ada hobi baru sejak duduk rumah yg ada tanah ni..aku tanam pokok pokok yg pelik kt rumah hahaha


Antara pokok yg aku tanam..pokok bayam cina..pokok mexican mint..mexican mint ni bagus untuk rawat batuk..bancuh teh o pastu bubuh daun dia..utk baby boleh bg mandi air dia..


Blah kiri skali anak pokok delima..mexican mint lg..pudina biasa..anak pokok lidah buaya dgn anak pokok laici..rare kan aku try tanam laici haha..aku suka makan laici


Dua anak pokok pisang emas ni mak aku paksa aku tanam.terpaksa rela.hahaha..sbb aku tgk mak aku dh bubuh siap2 dalam kete suh bawak balik tanam..pandan dan serai tu tak pelik lah kan..byk guna tu..dr tanam bunga baik tanam pandan..leh masak nasik kemak hehe..nyum2


Ni pokok lemon..pelik betul aku ulat suka sungguh makan daun dia..sedap sgt ka daun dia...


Ni pokok limau kasturi..pun sama gak..ulat suka betul makan daun dia

Ketiga tiga pokok ni pokok avocado..tanam dari bijik..bukan grafted..amik masa dlm 6 tahun utk berbuah..klau grafted dlm 3 tahun..pokok avocado ni bagus utk cegah kanser

Ni sapa tak kenai memang pendek umur..pokok kari

Pokok kiri skali pokok halia...daun dia pun ulat suka makan..pelik gak aku..,ulat ni dia pilih pokok gak..pokok pandan yg punya banyak daun dia x mkn plak


Ni pokok bidara apple...daun dia buat mandi jenayah..buat mandi terkena sihir..satu satunya daun di dunia yg jin takut..daun bidara

4 Budak Comel Komen:

aisyah elsa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sernoknya dapat bertanam berkebun

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ko telah memberi aku idea untuk menanam bunga kristanium yang buat teh tu.

mana nak carik eh...

Dewi Aja said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates
This comment has been removed by a blog administrator.
Nur Hafizah Hussain said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Rajin. Saya xpandai bercucuk tanam. Hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...