Beli Bini!!!

Di dalam kereta on the way bawak mak ngan abah g shopping kat pasar malam..hee

Mak:Hang dah beli kete lama dah..pasni kumpul duit beli bini plak..

Aku:Ermm... baik mak(dengan nada slow dan sedikit sedih hehe)

Mak:Kakak ngan adik hang semua dah kawin..mak ngan abah makin lama makin tua..takut tak sempat nak tengok hang kawin..

Aku:Baik mak..iz tengah kumpul duit la ni..nak beli bini ni cam beli kete gak mak..downpayment je dekat 10 ribu hehe

Mak:Marka(awek) hang orang mana?..

Aku:Ermm..takde lagi mak(kembali dengan nada sedih balik hehehe)..ala mak..kumpul duit dulu..calon tu nanti2 lah iz cari...

Setiap kali aku balik kampung ini lah isu yang mak aku slalu bebel...sabor je lah..ye lah aku paham mak mana tak sedeh kalau tengok anak dia tak kawin lagi..lebih2 lagi tinggal aku sorang je lagi dalam family aku yang tak kawin lg.dah lah aku yang paling hensem dan comel..hehe bab hensem dan comel tu aku tipu hehe..aritu time raya lagi sedeh..aku sorang2 je...last2 time raya aritu aku tido makan pastu tengok tv je kt rumah...boring tul..baik aku keje je raya tahun ni...

Ermm..kalau boleh aku nak calon isteri aku berasal dari utara gak sebab senang nanti nak tengok2 family belah aku mahupun belah isteri..nak berkomunikasi pun senang..hehe..cuba bayangkan org utara cakap dengan orang kelantan.macam itik ngn ayam cakap.hehe..time raya pun senang kan..x gaduh2

Ciri kedua yang nak kalau boleh biar lah calon isteri aku tu bekerja di area dekat tempat kerja aku..maksud aku area kuala lumpur atau selangor...jadi senang nak tinggal sebumbung kan hehe...sebab aku tak nk tukar kerja ataupun susahkan isteri aku tuk tukar kerja ke tmpt aku...jadi aku rasa bende ni agak penting bagi aku....

Ciri-ciri yang lain aku rasa patut ada..dia mesti lah pakai tudung..ni syarat wajib ni hehe..kalau korang tak pakai tudung tak yah lah berangan nak jadi isteri aku hahaha....syarat ketiga mesti lah boleh masak bende yang basic..maksud aku boleh masak sikit2 lah..aku yang laki pun reti masak...hehe...

Bab cantik ke tidak..aku rasa cukup sifat..ada hidung mata semua cukup lah..kalau ikut hati aku suka perempuan yang tak gemuk..hehehe...

So sape2 ada ciri2 yang aku sebut kat atas nie leh lah cepat2 isi borang hahaha..dah jadi entry cari jodoh plak hahaha..

8 comments:

Anonymous said...

saya ada....hahahahah :)

Kumbang Jingga said...

@cik ayin
ye ke cik ayin hehe..

NuRuL MoHaMaD said...

memilih sgt ni . .
teruskan pencarianlah ya. . .
doakan kamu bertemu dgn gadis yang baik..
amin..


:D

Mawarni said...

pelaburan itu penting kalo nk cr bini...hehe

Kumbang Jingga said...

@Mawarni
setujuuuuuuu..hehe

@Nurul Mohammad
memilih itu penting utk dapat yang baik hehehe

KUKUMALU said...

wahh KJ, memilih nampak..
its ok, teruskan perjuangan anda..haha
kalau nak dapat as what KJ hope, kena lah doa byk2..InsyaAllah, u'll get it n Allah Maha Kuasa atas sesuatu..

lurve pingu said...

dapat ke lom calon isteri yang ada ciri2x seperti di atas?

Kumbang Jingga said...

dah dpt dh hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

Gambar Lawak (835) Gambar Menarik (365) agama (269) Kisah Kelakar (245) ceritera hidup sang kumbang jingga (242) Berita (223) Info Berguna (74) Fakta Menarik (71) Dialog Kelakar (59) video kelakar (54) Politik (47) Ragam Manusia (35) Artis (29) Bola (23) Kisah Seram (23) Misteri (23) Kesihatan (22) Blogger (17) Science and Technology (17) Tips (17) perkahwinan (15) Flora (14) Kereta (14) Kewangan (14) video menarik (13) Fauna (11) Sejarah (11) korea (10) Wayang (9) Blogger Tutorial (7) Filem Review (7) Blogger Tips (6) Cerpen (6) Dialog Seram (6) Drama (6) Dunia (6) My Original Puisi (6) Pelik (6) bahasa arab (6) kreatif (6) Download (5) Macam-macam (5) Petua (5) resepi (5) sukan (5) Review Blogs (4) DIY (3) Food Review (3) IQ Test (3) Inspirasi (3) Malaysia (3) Seram (3) Wordless Wednesday (3) belajar bahasa korea (3) drama melayu (3) lawak raya (3) Badminton (2) Drama review (2) E-kad (2) Hiasan Rumah (2) Lawak Kampus (2) Logo (2) bahasa jepun (2) cinta (2) kad raya (2) kisah sedih (2) novel (2) product review (2) AES (1) Bahasa Ganu (1) Contest Dan Segmen (1) Fashion (1) Gitar Chord (1) Hadif (1) Kartun Lawak (1) Lirik Lagu (1) Nuffnang (1) Pelancongan (1) Pengalaman (1) Pesuruh jaya sumpah (1) Quiz (1) Review (1) SMS (1) Taman (1) UAI (1) Youtube (1) adam dan hawa (1) bahasa Thailand (1) bahasa penang hokkien (1) bayi (1) gadget (1) giveway (1) herba traditional (1) jdrama (1) jepun (1) kartun raya (1) keyword menarik (1) koleksi sms raya (1) lelaki (1) math (1) pacat (1) raya (1) segmen (1) sms raya (1) teknologi (1)