Semoga kamu kuat dan tabah

Terbaca kt fb kisah budak ni curi duit tabung masjid sbb dah 3 hari tak mkn..sedeh aku baca sbb aku dulu pun masa student kt utm skudai..pernah gak lah berhari2 tak mkn nasik..rasanya 2 minggu x mkn nasik..tiap2 hari mkn maggie sampi nk muntah..kurus kering betul...tp tkda lah smpi curi duit tabung Masjid sbb lepas abis semua stok2 maggie aku balun..trus masuk bulan puasa..bila puasa masjid utm ada buat bukak puasa..jd tiap2 hari aku bukak puasa kt masjid..Ramai gak bukak puasa kt masjid..kebanyakkanya memang budak2 yg takda duit nk mkn..huhu..sedehkan..bila aku tgk student2 lain yg bukak posa skali rasa mcm nk nangis je tgk dorang tp ku tahan hahaha

rasanya kt universiti ke politeknik ke memang byk kes budak takde duit nk mkn..dulu aku nk g mintak duit zakat kt masjid tp malu..hehe..nk pinjam kt kawan pun malu..walaupun aku tau ramai kawan2 aku yg kaya tp aku tgk kawan2 aku yg kaya pun makan berkira sbb walaupun mak ayah dorang kaya tp mak ayah dorang kasi duit sikit ja kt dorang..sedeh gak kan..hehe

Nasib baik aku x sampai pergi mengemis minta sedekah..klau tak dh viral satu malaysia...hehe..kpd student2 yg takda duit tu aku nasihatkan g lah minta duit zakat..insyallah dpt walaupun aku x pernah try..cara lain try cr part time mcm kt kfc ke.mcd ke..kedai buku..kedai komputer ke..cara lain bawak rice cooker masak sendiri nasik..pastu rice cooker tu leh guna utk masak lauk gak..ini kawan aku pernah buat..











No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

Gambar Lawak (835) Gambar Menarik (365) agama (269) Kisah Kelakar (245) ceritera hidup sang kumbang jingga (242) Berita (223) Info Berguna (74) Fakta Menarik (71) Dialog Kelakar (59) video kelakar (54) Politik (47) Ragam Manusia (35) Artis (29) Bola (23) Kisah Seram (23) Misteri (23) Kesihatan (22) Blogger (17) Science and Technology (17) Tips (17) perkahwinan (15) Flora (14) Kereta (14) Kewangan (14) video menarik (13) Fauna (11) Sejarah (11) korea (10) Wayang (9) Blogger Tutorial (7) Filem Review (7) Blogger Tips (6) Cerpen (6) Dialog Seram (6) Drama (6) Dunia (6) My Original Puisi (6) Pelik (6) bahasa arab (6) kreatif (6) Download (5) Macam-macam (5) Petua (5) resepi (5) sukan (5) Review Blogs (4) DIY (3) Food Review (3) IQ Test (3) Inspirasi (3) Malaysia (3) Seram (3) Wordless Wednesday (3) belajar bahasa korea (3) drama melayu (3) lawak raya (3) Badminton (2) Drama review (2) E-kad (2) Hiasan Rumah (2) Lawak Kampus (2) Logo (2) bahasa jepun (2) cinta (2) kad raya (2) kisah sedih (2) novel (2) product review (2) AES (1) Bahasa Ganu (1) Contest Dan Segmen (1) Fashion (1) Gitar Chord (1) Hadif (1) Kartun Lawak (1) Lirik Lagu (1) Nuffnang (1) Pelancongan (1) Pengalaman (1) Pesuruh jaya sumpah (1) Quiz (1) Review (1) SMS (1) Taman (1) UAI (1) Youtube (1) adam dan hawa (1) bahasa Thailand (1) bahasa penang hokkien (1) bayi (1) gadget (1) giveway (1) herba traditional (1) jdrama (1) jepun (1) kartun raya (1) keyword menarik (1) koleksi sms raya (1) lelaki (1) math (1) pacat (1) raya (1) segmen (1) sms raya (1) teknologi (1)