Tanya Ustaz - Kalau nk tanya..tanyalah dgn org yg betul..adoii



Hehe..ada ke patut tanya uztaz kazim hehehe.....

Cameraman



Budak2: Abg...nape camera tu kaler kuning..camera bersih 3.0 ke abg.....

Planking kat bersih 3.0


Ajoi jadi penjual plak...


Pada suatu hari,di sebuah hypermarket,Ajoi memulakan tugas sebagai promoter buat pertama kalinya...

Supervisor : Ajoi,ini hari pertama kamu..Petang ini saya akan nilai prestasi kamu..anggap hari ini sebagai tempoh percubaan kamu.. Jika kamu gagal,kamu akan dipecat,paham?

Ajoi : Faham encik..saya akan berusaha sekuat mungkin hari ini..

Dipendekkan cerita,maka tamatlah syif Ajoi pada hari itu..

Supervisor : Ha Ajoi,apa yg kamu dah jual hari ni?

Ajoi : Oh,hari ni saya dah jual satu mata kail encik..

Supervisor(marah) : Sepanjang hari kamu kerja,hanya 1 mata kail yg kamu jual??!!!

Ajoi : kejap encik,saya blom abes cerita lagi..Tadi ada seorang lelaki nak beli mata kail.. Jadi saya jual kepadanya sebungkus mata kail kita yang paling mahal.. Selepas tu,saya tanya padanya,dia ada joran yg kuat atau tidak.. Jadi saya telah jual padanya joran kita yang paling bagus sekali.. Kemudian,saya cadangkan padanya untuk memadankan joran yg mahal itu dgn mesin yg canggih.. Jadi saya jual padanya pakej mesin dan tali berkuasa tinggi kita padanya..

Supervisor : Ha??!! Biar betol!

Ajoi : Belom habis lagi encik..selepas itu,saya tanya padanya dia ada bot tak untuk pergi memancing? dia kata takde.. Jadi saya juallah bot mewah yg kita ada bersama enjin berkapasiti tinggi itu.. Kemudian saya sarankan padanya agar membeli kereta pacuan 4 roda yg kita ada untuk menarik bot dan memudahkannya pergi memancing di tempat yg ekstrem.. Akhir sekali saya jual padanya set perkhemahan kelas pertama yg kita ada kepadanya untuk keselesaan pelanggan itu memancing... Itu sahaja yang saya jual pada hari ini encik..

Supervisor : Ha?!! Kamu jual semua itu kepada pelanggan yg hanya mahu beli mata kail??!!

Ajoi : Taklah encik..Pelanggan tu bukannya nak beli mata kail..Dia cuma datang nak beli puting susu anaknya yg baru lahir.. Saya katakan padanya "Encik,memandangkan isteri encik baru bersalin dan berada di kampung,apa kata encik pergi memancing?"

Selepas itu,Ajoi diterima bekerja dan menjadi pekerja terbaik setiap tahun..tamattt...

Beautiful Maria Of My Soul


Kisah kali tentang pengalaman seorang pengamal perubatan islam iaitu darul manzil...kisah benar yg aku rasa agak menarik untuk kita baca. lagipun kalau korang ada masalah berkaitan ngn makhluk halus leh jupe dia..hebat betul

Saya didatangi sepasang suami isteri bersama anak remajanya yang berumur 16 tahun. Si ibu memulakan bicara mengatakan bahawa anaknya kelihatan pelik sejak beberapa bulan ni. Kata si ibu, anaknya selalu menyanyi lagu inggeris terutamanya selepas jam 12 malam. Bapanya pula mencelah mengatakan bahawa anaknya tidak tahu berbahasa inggeris dan lembap dalam pelajaran.

Tetapi sejak beberapa bulan kebelakangan ni, pelajarannya meningkat secara mendadak dan ia turut mengejutkan guru-guru disekolahnya. Seringkali juga si ibu mendengar anaknya menangis selepas menyanyi lagu inggeris tersebut.

Jika dilihat secara fizikal, tiada apa-apa yang pelik pada anaknya. Setiap soalan yang saya tanyakan juga dijawab dengan jawapan normal. Untuk tidak menghampakan kedua ibu bapanya, saya rukyah anaknya dengan rukyah asas yang selalu di amal RIDAM.

Selepas membacanya hampir 10 minit, kelihatan kaki dan tangan remaja menggeletar. Pernafasan remaja tersebut semakin kencang.

Saya: Dengan nama Allah, siapa kamu wahai hamba Allah?

*Tiada jawapan..Maka saya ulang soalan sebanyak 3 kali..

Pesakit: Nama saya Antony. Apa yang kamu baca sampai saya rasa begini tenang?

Saya: Saya hanya membaca ayat Al-Quran. Kamu tak pernah dengar bacaan Al-Quran wahai hamba Allah?

Pesakit: Pernah. Tapi ayatnya sejuk. Kebanyakkan yang saya dengar, badan saya sakit.

Saya: Ayat mana yang kamu terasa sejuk tu?

Pesakit: Saya tak tahu nak baca, tapi ada nama Ibrahim dalam ayat tu.

Saya: Oh..itu ayat yang mengisahkan peristiwa Nabi Ibrahim A.S ketika hendak dibakar dengan api. Tapi api itu sejuk dengan izin Allah dan tidak membahayakan Nabi Ibrahim..

Pesakit: Kenapa Ustaz tak bakar saya macam Ustaz lain.

Saya: Ustaz lain?

*Kemudian saya bertanya pada ibu bapa remaja terbabit dan RIDAM adalah pusat rawatan ke-3 setelah sebelum ini berubat dengan pusat rawatan di Utara dan Kuala Lumpur.

Saya: Wahai hamba Allah. Bukan tujuan saya nak bermusuh dengan kamu dan saya juga tidak mahu bersahabat dengan kamu. Tapi saya menghormati kamu sebagai makhluk. Saya seperti makhluk yang ada dalam dunia ni seperti manusia, jin, tumbuhan dan haiwan. Tapi apa yang kamu lakukan pada anak remaja ni salah. Kenapa harus 'duduk' dengannya? Kan kamu boleh hidup bebas. Adakah kamu bertuan?

Pesakit: Saya tidak bertuan. Saya suka dengan budak ni sebab dia baik. Saya juga kesian sebab tengok budak ni selalu kena buli dengan budak-budak sekolah. Mak bapak dia pun selalu marah dia sebab dia bukan budak pandai...

*Seiring dengan itu jin tersebut menangis.. Sayu pula bila mendengar ceritanya. Saya juga melihat ibu bapanya serba salah bila nama mereka turut disentuh dalam luahan jin tersebut.

Saya: Antony.. boleh ceritakan dimana kamu mula mendampingi budak ni? Saya berjanji tidak akan berkasar kalau kamu bekerjasama..

* Pesakit mengangguk

Pesakit: Saya bukan dari sini (Malaysia) Ustaz. Saya dari La Habana..

Saya: Dimana tu..?

Pesakit: Di Cuba Ustaz..jauh...sangat jauh..

Saya: Dah tu, macam mana kamu boleh sampai sini?

Pesakit: Saya rasa nak merantau Ustaz. Oleh kerana saya tak boeh terbang, maka saya tumpang kapal. Banyak juga tempat saya singgah. Hinggalah saya menetap di Pelabuhan Kelang.
Saya dah menetap di sini dekat 10 tahun. Saya bersumpah Ustaz, saya tak pernah kacau manusia sehinggalah saya jumpa budak ni..

Saya: Ooo...macam mana pula kamu boleh jumpa budak ni?

Pesakit: Masa tu waktu petang. Saya tengok budak ni duduk sorang-sorang kat atas batu tepi Pantai Tanjung Harapan. Kesian saya tengok dia Ustaz. Kawan-kawan dia satu rombongan tak peduli dia pun. Saya tengok dia menangis. Masa tulah saya terasa nak kenal dia..

*Pada masa tu, ibu remaja terbabit mengiyakan bahawa anaknya pernah mengikuti rombongan sekolah ke Tanjung Harapan, Klang.

Saya: Kamu ke yang bantu dia pandai..

Pesakit: Ya Ustaz..Umur saya dah beratus tahun.. Saya pun pernah curi-curi belajar kat beberapa universiti. Antaranya University Of London... (dia menyebut beberapa nama universiti).. Tapi masa saya di University Al-Azhar, ada sorang Syeikh dapat tengok saya. Tapi dia tak marah. Cuma dia kata jangan ganggu orang.

Saya: Bidang apa yang kamu pernah belajar?

Pesakit: Macam-macam..Ada ekonomi, engineering, philosophy, fizik, chemistry dan yang paling saya suka adalah Math (matematik). I suka buat algebra..Sampai sekarang saya masih suka..

*Ibu remaja terbabit mengiyakan lagi..Memang anaknya tiba-tiba pandai dalam Matematik dan boleh bercakap beberapa bahasa.

Saya: Boleh saya tanya lagi wahai hamba Allah? Lagu apa yang selalu kamu nyanyikan tu?

* Seraya itu dia menangis...

Pesakit: BEAUTIFUL MARIA OF MY SOUL.. Itu kisah lama Ustaz..

Saya: Kisah lama? Boleh ceritakan pada saya?

* Dia menyanyikan lagu tersebut. Sayu mendengar suaranya. Ibarat kekasih menagih kasih..

Pesakit: Maria tu cinta pertama saya. Tiada yang awal dan yang akhir. Selepas dia ditangkap Raja Agira untuk dijadikan perempuannya, hubungan kami putus secara terpaksa. Lepas tulah saya merantau membawa diri. Sampai hari ni saya masih terkenangkan dia..

Saya: Siapa Raja Agira tu?

Pesakit: Dia raja jin di Cuba. Tak ramai yang berani melawan sebab dia berkawan baik dengan Raya Emiratus. Salah satu raja di BERMUDA TRIANGLE.

Saya: Erm, adakah kam rasa Maria masih hidup?

Pesakit: Naluri saya kuat Ustaz..Saya yakin Maria masih hidup...kenapa ustaz tanya macam tu?

Saya: Jika saya dapat melepaskan Maria dari genganggaman Raja Agira, mahukan kamu keluar dari jasad budak ni?

Dengan wajah yang gembira, dia mengangguk dengan gembira..

Saya: Baiklah..Saya tidak menyatakan janji. Tapi, saya akan berikhtiar.. Insyaallah, kalau diizinkan Allah, kamu ada dapat bertemunya sebelum tengah malam ni...

Pesakit: Betul ke apa ustaz cakap ni?

Saya: Semuanya dengan izin Allah...Saya akan cuba..

Saya tidurkan pesakit dengan membaca ayat tahiyat solat dan selawat tafrijiyyah. Kemudian, saya minta keizinan untuk solat hajat di bilik rawatan.

Di akhir sujud, saya membanyakkan bacaan ayat Hajat. Sesudah itu, saya duduk bersila dan membuat ritual Mata Batin bagi mengesan kedudukan Maria berada. Hal perjalanan rohani begini tak perlulah saya ceritakan kerana kisah agak panjang dan susah untuk difikirkan secara akli. Setelah berjaya menjejaki Maria dan mendapat keizinan Raja Agira, saya tamatkan ritual amalan. Lenguh dan bisa badan mula terasa. Syukur pada Allah, proses kebenaran dari Raja Agira berjalan dengan baik kerana dia juga Muslim.

Saya menjenguk pesakit di ruang rawatan.

Saya: Dengan nama Allah, bangun lah kamu dari lena.. Allahuakbar!

* Saya menyambung bacaan dengan ayat dari surah Az-Zumar:42 dan menepuk dahi pesakit perlahan-lahan. Pesakit bangun dan duduk berlunjur mengadap saya.

Pesakit: Terima kasih Ustaz. Maria ada disebelah saya sekarang. Tapi dia tak dapat saya sentuh. Hanya boleh lihat. Kenapa Ustaz?

Saya: Sebab kamu bukan Islam. Mahukah kamu memeluk agama suci ini?

Pesakit: Kalau kerana Maria, saya mahu memeluk Islam..

Saya: Kamu tak boleh masuk Islam kerana Maria. Saya khuatir, kamu akan murtad jika Maria mati. Semua makhluk akan mati wahai hamba Allah..

Pesakit: Demi Tuhan Islam, saya ingin menjadi Islam kerana hati Ustaz. Saya terpaut dengan apa yang Ustaz nyatakan. Bolehkah Tuhan Islam mengampunkan saya Ustaz?

Saya: Tuhan Islam adalah Tuhan seluruh makhluk di alam ini. Allah nama agungNya. Allah akan mengampunkan setiap hambaNya jika memilih kebenaran. Dia Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...

Pesakit: Macam mana caranya saya boleh menjadi Islam Ustaz?

Saya: Mengucaplah wahai hamba Allah...

* Saya menyuruhnya mengucap dan dia mengikutinya..

Saya: Sekarang, kamu telah Islam. Saya cadangkan kamu ke XXXXXXX... Ada kadi dari kalangan kamu di sana. Berkahwinlah dengan Maria dan moga kamu hidup dalam rahmat Allah.Mulai hari ini, saya gelarkan kamu dengan nama Abu Rahim (hamba yang penyayang).

Pesakit: Terima kasih Ustaz. Saya berjanji tidak akan mengganggu manusia lagi..

Sebelum keluar dari badan pesakit, Abu Rahim mencium tangan saya. Pesakit kemudiannya terpinga-pinga seperti baru sedar dari mimpi yang panjang....

Terpanggil dengan lagu yang pernah dinyanyikan oleh Abu Rahim, saya melayari laman Youtube. Beautiful Maria Of My Soul...lagu cinta ala barat...

-----------------------------
In the sunlight of your smile
In the summer of our life
In the magic of love
Storms above scattered away

Lovers dreaming in the night
Reaching for paradise
But as the dark shadows fade
Love slips away

On an empty stretch of beach
In the pattern of the waves
Drawing pictures with my hand
In the sand, I see your face

Skipping pebbles on the sea
Wishing for paradise
Sand castles crumble below
The restless tides ebb and flow

Listening to a shell
Hoping for your voice
Beautiful Maria of my soul

Though we'll always be apart
Locked forever in a dream
If I ever love again
Even then, nothing will change

And the taste of you remains
Clinging to paradise
But as the distance from you grows
All that my heart ever knows
Hunger for your kiss
Longing for your touch
Beautiful Maria of my soul

Filling all my nights
Haunting all my days
Beautiful Maria of my soul

--------------------------

Sumber:  http://darulmanzil.blogspot.com/

Ajoi dan sup


Pelanggan(Ajoi): Hei budak, meh sini kejap.
Pelayan: Ya saya. Ada apa encik?
Pelanggan(Ajoi): Saya ada masalah dengan sup saya ni.
Pelayan: Kenapa encik?
Pelanggan(Ajoi): Cuba kamu rasa sup ni.
Pelayan: Kenapa? Sup ni terlalu masin ke encik?
Pelanggan(Ajoi): Tak. Cuba kamu rasa dulu!!!!.
Pelayan: Ke sup ni terlalu panas?
Pelanggan(Ajoi): Tak. Cuba kamu rasa duluuuu!!!!!!.
Pelayan: Ok, baiklah. Erm, mana sudunya?
Pelanggan(Ajoi): Haaa. Itu la masalah dia....

P.S / ahahhahaha cakap ja la sudu tak ada kan sennag adoiiiiiiii ajoiiiii

Ajoi buat 5 bulan je...



Ajoi bermain jissaw puzzle

Setelah berhasil menyusun suatu jigsaw puzzle dgn bangga ajoi menunjukkkannya pada Sumardi.

Ajoi: Aku hanya memerlukan 5 bulan utk menyusunnya.

Sumardi: Mengapa begitu lama?

Ajoi: Lama? Tengok ni dikotak ni tertulis “Untuk 4-7 tahun”. Power apa aku!


boleh lepas ni, saya cuba...

 
dia lupa hari ni dia bawak lori.. semalam bawak kancil turbo.. ;-) 

Ajoi Kena Culik!!!


Ayah : Kau balik naik kereta sape tadi hah??

Ajoi : Tak tau la,diorang cakap diorang tuu penculik

Ayah : Hah! Penculik!? Habis kenape diorang hantar kau balik plak??

Ajoi : Sebab saya bagitau pekerjaan ayah laa.

Ayah : Ape yg kau bagitau kt diorang??

Ajoi : Saya cakapla ngan jujur yg ayah nie pemalas, keje tido je, penganggur, makan sekali sehari itupun nasi dgn kicap, tuu yg diorang hantar balik, nie hah siap belikan nasi goreng dan bagi RM10 ni buat belanje sekolah...

Ayah : @#$&

x leh blah katun ni...

 
 apa punya sengal la org dlm bot tu hahahahaha...

Why British think 80% of M'sians coming to UK to study law?

UK Immigration Officer: Purpose of visit?

Visitor: I'm here to study law, sir.

Officer: You know, you must have a lot of lawyers in Malaysia .

Visitor: Why do you say that?

Officer: Well, i've been here for a good twenty years, and I'd say 80% of Malaysians I see here say they're here to read law.

Visitor: Oh, really? That's really something i never knew. Hard to believe in fact.

Officer: Just you watch, then. You just stand here until the next Malaysian comes along, and I'll bet he's here to read law.

*Visitor waits for 5 mins, Ah Chong from Malaysia comes to immigration counter*

Officer: Mr. Ah Chong, purpose of visit?

Ah Chong: Study lorr...

Rapper RM1.50 - terima kasih NST



aku rasa wartawan ni tak tahu 50 cent tu artis kot.. huhuhu.. pecat je lah.. wat malu je..  kah kah gurau aje..bak kata ucop wilcha..kita bako kita bako bako aje..hahaha

Ronaldo



P.S  hahaha..sengal giler paper nie...patut cristiano ronaldo...haha...bantai letak ronaldo gmuk...kah kah kah..buta bola sepak betul hehehe

Gambar Perkahwinan Zara Shafruddin (Gadis Melayu Murtad) & Nicholas Rudd (Anak Bekas PM Australia)


15/4/12 - Former prime minister Kevin Rudd's son Nicholas married his fiancee Zara Shafruddin at St James's Anglican Church in Sydney yesterday. The wedding was kept secret until the former prime minister announced the event on Twitter yesterday.
"Beautiful wedding today here in Sydney for our oldest son Nick to his beautiful bride Zara. Two very proud parents," he wrote. Advertisement: Story continues below
The couple met at the wedding of Jessica, the oldest child of Mr Rudd and his wife Therese Rein in Brisbane in May 2007. Jessica Rudd, who had also announced her pregnancy on Twitter last November, wrote on Twitter yesterday that her future sister-in-law was "a breathtaking bride". "I wept when I saw her. Preggy hormones are bad for make-up. Thrilled for Nick and Zara," she wrote.
Nicholas Rudd, 26, proposed to his fiancee during an Easter holiday in the Czech Republic in April 2010. Ms Shafruddin, 27, said she was surprised when he went down on his knees.
"I was not expecting it, but I couldn't be happier. Not only is he incredibly intelligent, generous and kind, I know I've found my soul mate in him," Ms Shafruddin said. The newlyweds, both lawyers, work at international law firm Clayton Utz in Sydney.


Eye-opener for the Malays? Rudd's son marries Zara Shafruddin at St James Church



FRIENDS who could not attend yesterday's Sydney wedding of Kevin Rudd and Therese Rein's eldest son were kept informed of the special day by regular tweets.
As Nick Rudd, 25, and Zara Shafruddin exchanged vows at St James' Church in King St, Sydney, Mr Rudd, his wife Therese Rein and their daughter Jessica all tweeted throughout the ceremony.
"Had a beautiful, joyful morning yesterday going to Flemington flower market and then preparing the church with the St James' flower ladies," Ms Rein tweeted, while pregnant Jessica followed with: "Zara is breath-taking".
The wedding was attended by close friends and family of the couple. St James' Church was filled with roses, lillies and stephanotis, all chosen with care by Ms Rein.
After the ceremony, the couple were escorted in a limousine to Catalina in Rose Bay for the reception.
"Lovely day today here. A little scattered cloud, 24 degrees. Perfect for their wedding. Big smile," tweeted Ms Rein, while her husband paid tribute to his million or so followers: "Thanks for the kind wishes".  - The Telegraph







Zara Shafruddin Dan Anak Kevin Rudd

Akhbar Telegraph mendedahkan seorang wanita bernama Zara Shafruddin yang dipercayai melayu telah berkahwin di sebuah gereja di Australia. Nick Rudd merupakan anak bekas perdana menteri Australia, Kevin Rudd dan Zara Shafruddin seorang wanita melayu dikatakan bertukar-tukar ikrar di Gereja St James ‘di King St, Sydney.

Kevin Rudd, Isterinya Therese Rein dan anak perempuannya, Jessica mengumumkan berita  itu melalui twitter. Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu.

Gereja St James ‘telah dipenuhi dengan bunga ros, lillies dan stephanotis. Selepas majlis, pasangan Zara Shafruddin Dan Nick Rudd  telah diiringi dalam limosin ke Catalina di Rose Bay untuk majlis resepsi.

SIAPA ZARA SHAFRUDDIN?

Zara Shafruddin merupakan seorang peguam di Clayton UTZ iaitu sebuah firma guaman terkenal di Australia, Zara pernah mendapat  pendidikan dia College of Law (NSW), Griffith Universit dan  Jerudong International School (Brunei). So walaupun dia dikatakan melayu, (sebab bila tengok pada nama pun kita tahu dia melayu). Namum dia dipercayai orang Brunei dan bukan orang Malaysia daripada maklumat-maklumat yang terdpat di internet. Daripada maklumat, tidak dinyakan agama sebenar Zara. Namun jika dia Islam, mungkin dia sudah murtad.

Lihat Facebook Zara.....berasal dari Penang, Malaysia.


Sumber:

Gegurl vs Boboi versi memaafkan

AMEK KO!!



org len wat, org len kene...

Keburukan Akibat Menggunakan Tandas Duduk



Mana Satu Pilihan Anda, Duduk Atau Mencangkung ?

Kebanyakkan rakyat Malaysia pada masa sekarang nampaknya sudah mula beralih kepada penggunaan tandas duduk, tidak kiralah yang menetap di kampung ataupun tinggal di bandar, masing-masing seakan –akan sudah melupakan tandas tradisional (eastern toilet) iaitu tandas jenis mencangkung. Ramai yang beranggapan tandas sebegitu sudah ketinggalan zaman, malahan kalau di hotel-hotel dan tempat ternama lain, tandas jenis duduk sering menjadi pilihan.



Tahukah anda apa sebenarnya rahsia disebalik tandas cangkung ini dan apa pula keburukan akibat menggunakan tandas jenis duduk?

Lubang najis (anal canal) berada dalam keadaan tidak menegak apabila duduk semasa menggunakan tandas jenis duduk, berbanding dengan dalam keadaan mencangkung, laluan najis untuk keluar akan menjadi mudah kerana lubang najis berada dalam keadaan betul-betul menegak dan ini memudahkan proses pembuangan air besar

Perkara sebaliknya berlaku sekiranya dalam keadaan duduk, kerana ini akan membawa kepada masalah sembelit. Sembelit merupakan satu keadaan di mana seseorang itu menghadapi kesukaran membuang air besar, dan kaitannya dengan menggunakan tandas duduk adalah, najis tidak akan habis dikeluarkan kerana laluannya menjadi sempit dan akan terus disimpan lagi sehinggalah untuk waktu seterusnya. Najis yang disimpan akan mengeras (kerana proses pengulangan penyerapan air) dan ini membawa kepada masalah sembelit. Sebab itulah ramai mengadu seringkali tidak berasa puas apabila menggunakan tandas duduk ini.



Disamping itu juga, satu masalah yang akan timbul melibatkan tandas duduk ini adalah ia akan menyebabkan berlakunya kebocoran ( backflow) najis yang ada di usus besar kepada usus kecil.Ini melibatkan kepada fungsi injap ileo-caecal yang mengawal aliran najis dari usus kecil kepada usus besar. “backflow” ini menyebabkan toxins diserap melalui usus kecil ini (usus kecil untuk menyerap nutrients cernaan dan mengandungi banyak salur darah) dan akan diserap oleh salur darah seterusnya memberi beban kepada hati untuk menyahtoksikkan bahan toxins tersebut.

Sekadar makluman, dalam Islam makruh bagi kita memakan hati (organ dalaman).Ramai mempersoalkan sedangkan hati mempunyai khasiatnya yang tersendiri juga. Jawapannya adalah memandangkan kita tidak tahu di bahagian hati manakah khasiat tersebut disimpan dan salah satu fungsi major hati adalah untuk mengneutralkan toxins/dadah , rasanya lebih wajar kita tidak digalakkan memakannya.


Untuk pengetahuan anda juga, penggunaan tandas duduk merupakan penyebab no2 kepada kanser kolon di United States, kerana semua rakyat US menggunakan tandas duduk,kerana pada fikiran kasar, tandas duduk memberi kemudahan dan kesenangang terhadap penggunanya.

Dan didalam Sunnah Nabi, memang kalau seseorang itu ingin membuang air besar, disunatkan mencangkung dengan bahagian punggung kiri sedikit terangkat.Mengapa? Kerana pada bahagian itulah letaknya rectum, iaitu tempat penyimpan najis sebelum ia dikeluarkan.

Setelah anda membaca artikel ini, adakah anda sudah berfikir untuk menukar tandas anda. Terserahlah, tetapi harus diingat, jangan kalau di rumah tandas jenis duduk tapi kita pergi pulak mencangkung, bahaya tu, boleh menyebabkan kemalangan.Jangan berbuat demikian.

Cedera Parah Akibat Mencangkung Diatas Mangkuk Tandas Duduk (Klik Disini)



Sumber :
1) http://hasnulhadiahmad.com/keburukan-akibat-menggunakan-tandas-duduk/
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Defecation_postures

Gambar Datuk K dan Rozita bermesra DIDEDAHKAN

Dengan pendedahan gambar intim ni diharapkan dapat menjelaskan dan menjernihkan kembali keadaan sebenarnya..

Rozita yang kelihatan masih malu-malu, menyatakan kepada orang kampung bahawa perkahwinan dengan Datuk K dibuat atas dasar suka sama suka.. Tak timbul soal rampas merampas dalam diari hati beliau..

Walaupun sedar Datuk K sudah agak berumur dan juga telah mempunyai isteri dan anak berderet, Rozita tetap kekal dengan cintanya kepada lelaki tersebut..

Ketika membuat sessi penjelasan kepada orang ramai, Rozita yang ditemani suaminya Datuk Kumaresan berharap gambar intim mereka akan menutup segala gossip liar yang tersebar sebelum ini..

Datuk Kumar sambil tersenyum berkata..., 'cinta tak mengenal usia, masa dan juga jarak..., yang penting ayat mau power.."



Gambar Datuk Kumar dan Rozita Chendori

Lebam Di Peha

Mungkin ramai yg anggap lebam di peha selepas bangun dari tido adalah perkara normal...mengikut ilmu perubatan...ia adalah masalah pengaliran darah...mengikut kata org2 tua...kena gigit hantu...kali ni aku nak huraikan dari sudut agama pulak...so get ready dan bersedia utk buka minda...xrugi pun klu luangkan masa nak baca kejap...

Macam biasa lah..aku dengar ceramah dari seorang ustaz yg menyentuh soal ini...ditujukan terutamanya bagi perempuan yg selalu mengalami lebam di peha ketika bangun tido...ustaz ni dah bagi petua utk mengelakkannya...sekali dengan punca yg menyebabkan ia berlaku...

Pertama sekali, ia buleh berlaku apabila pempuan mandi ketika senja..diwaktu syaitan dan jin berkeliaran dan pempuan itu mandi dalam keadaan tanpa mengenakan sebarang kain basahan...berkemungkinan pempuan yg mandi senja ni...antara pukul 6.30-7.30 dan mandi selamba rock tanpa kain basahan...akan mengalami masalah lebam peha...kerana jin suke pada pempuan ni...itu pasal time tido jin tu gigit pempuan ni...perlu igt bahawa jin2 ni pun suke pada manusia..jgn ingat manusia je ada nafsu pada pempuan...jin pun ada...so time mandi dia mengendap dan time tido dia gigit...

Yg keduanya...pempuan yg sebelum tido makan dan pegi tido tanpa basuh tangan dan mulut...yg jenis mcm ni pun ada potensi utk mendapat lebam kat peha...oleh itu...elakkan makan kat tempat tido...dan elakkan dari tidak mencuci mulut dan tangan sebelum tido...jin akan gigit pempuan ni ketika tido...

Bukan xde lelaki yg lebam peha tapi jumlahnya xbanyak berbanding dengan pempuan...kerana ia berpunca dari jin yg suke kat pempuan tu dan pempuan tu sendiri yg xmenjaga kebersihan diri...

Bagi org moden...maybe sukar nak percaya jin2 ni...almaklumlah zaman moden...kat sekolah pun xdiajar...itu pasal susah sket nak terima hakikat perkara ni ada kaitan dengan unsur2 ghaib...lebih senang anggap ianya masalah peredaran darah je...

Oleh itu bagi sape2 yg selalu lebam kat peha...igt..jgn mandi ketika senja...lepas senja xpe nak mandi pun..dan klu nak mandi tu..sila pakai kain basahan...sebelum tido cuci mulut dan cuci tangan...bacalah ape yg patut..mudah2an xde lagi lebam kat peha dan kena tindih...

Sebab kepada kejadian ini adalah suka tidur selepas Asar, suka mandi malam dan mandi dalam keadaan naked. Jin tersebut dikatakan berkenan pada orang yang terkena lebam ni. Dia akan menghalangnya dari bertemu jodoh dan kalau orang itu telah berkahwin, dia akan cuba memecah belahkan perkahwinan tersebut.

Untuk mereka yang selalu mengalaminya, ikhtiar untuk menghindarkan kejadian ni dari terus berlaku adalah mandi air perahan limau nipis selama seminggu. Ini bertujuan untuk menghilangkan bau badan kerana dipercayai jin mengenali manusia melalui bau badan.

P/s: Selamat mencuba...

Adab-Adab Sebagai Seorang Muslim

Bersama ini dikirimkan santapan rohani yang banyak terdapat dalam blog-blog lain agar ia menjadi iktibar dan peringatan kepada kita.

1. Berusaha tidak bersendawa, menghindari makanan yang menyebabkan sendawa atau makanan yang membanyakkannya. Dan jika tidak dapat dihindari, bersendawalah dengan suara yang ringan, kemudian bacalah istighfar sesudah sendawa.
Daripada Abu Juhaifah katanya,”Aku memakan kepingan roti dan daging kemudian aku mendatangi nabi lalu aku sendawa. Beliau bersabda, pendekkan sendawamu kerana sesungguhnya orang yang paling lapar pada Hari kiamat kelak ialah orang yang paling kenyang di dunia.”


2. Memotong kuku tangan dan kaki sekali setiap minggu. Janganlah memanjangkannya walaupun sebahagian darinya kerana dikuatiri tersimpan najis dan perbuatan demikian menyerupai haiwan yang buruk.

3. Memotong rambut setiap kali ia panjang, menjaga kebersihannya dan menyisirnya selalu, yakni jangan pula sampai berlebih-lebihan (tidak membiarkannya dan tidak pula menumpukan perhatian kepadanya)

4. Mengutamakan bahagian kanan, yakni mendahulukan kanan dalam semua perkara yang mulia, seperti ketika mandi, berwuduk, menghormat, berjabat tangan. memakai pakaian atau kasut, memotong kuku, mengambil dan menerima pemberian, makan dan minum. Mengutamakan bahagian kiri yakni perkara yang tidak mulia, seperti membuang ingus, meludah, menanggalkan pakaian dan kasut beristinjak, dan menyentuh aurat. Daripada Aisyah katanya, Rasulullah s.a.w menggunakan tangan kanan untuk bersuci dan makan, sedangkan tangan kiri untuk bersuci dan yang kotor-kotor.

5. Jangan menghadap kiblat ketika meludah, membuang ingus dan kahak, tapi hendaklah ke arah kiri dan pada saputangan yang khusus supaya tidak mengganggu orang lain.

6. Mengalihkan wajah ketika bersin dari muka manusia, dan dari makanan dan minuman agar percikan ingus tidak mengenai orang lain, dan meletakkan saputangan atau tangan ke mulut, memperlahankan suaranya sedapat mungkin.
Daripada Abi Hurairah katanya, Apabila Rasulullah s.a.w bersin, beliau meletakkan tangannya di mulutnya dan dengannya suaranya menjadi tidak kuat.


7. Memuji Allah sesudah bersin.

8. Orang yang bersin dan memuji Allah hendaklah dijawab dengan (yarhamukallah) dan orang yang bersin pula menjawabnya dengan doa yang berikut (yahdikumullahu wa yushlihu balakum)

9. Meletakkan tangan di mulut ketika menguap untuk menutup pandangan yang tidak layak ketika mulut terbuka, juga untuk menghalang sesuatu masuk ke dalam mulut. Juga disuruh mengurangkan suaranya, dan jika dapat, jangan sampai mengeluarkan suara. Selepas menguap hendaklah beristighfar kepada Allah kerana menguap adalah bukti kemalasan. Oleh itu Allah tidak menyukainya dan menyatakan bahawa ia disebabkan syaitan.
Dari Abu Hurairah bahawa nabi bersabda, “Sesungguhnya Allah suka akan bersin dan benci akan menguap. Jika salah seorang kamu bersin dan memuji Allah hendaklah orang Islam yang mendengarnya mengucapkan ”Yarhamukallah”. Adapun menguap adalah dari syaitan, jadi jika salah seorang dari kamu menguap maka hendaklah ia mengembalikannya sedapat mungkin kerana apabila kamu menguap, syaitan ketawa melihatnya.”
10. Menjaga kebersihan secara menyeluruh dengan cara mandi dan menyucikan diri.

11. Mengingat Allah dan bersyukur kepadaNya ketika berkaca (melihat wajah di cermin) kemudian berdoa dengan doa yang warid dari nabi : ”Segala puji bagi Allah, sebagaimana engkau elokkan kejadian aku maka elokkanlah akhlakku.” 

12. Menggunakan telefon bila perlu sahaja, bukan untuk bermain-main, bergurau atau untuk mengejutkan orang lain, dan bertelefonlah pada waktu-waktu yang sesuai, awali percakapan dengan salam, mengenalkan diri, kemudian menyebut maksud.

13. Membiasakan diri dengan amal yang salih, seperti beribadah, bersedekah, sembahyang unat, menghampirkan diri kepada Allah, berzikir dan membaca Al-Quran. Jangan meninggalkan demikian kerana malas, enggan atau kesibukan dunia.
Daripada Aisyah katanya, amalan yang disukai Rasulullah ialah amalan yang terus menerus dilakukan seseorang.
14. Meninggalkan berlebihan dalam segala suatu, tidak melakukan suatu yang tidak berguna, selalu memperbaiki diri dan berusaha memperbaikinya.
Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah bersabda ”Sebahagian tanda kebagusan Islam seseorang adalah meninggalkan sesuatu yang tidak dimaksudnya.
15. Memberi nasihat kepada orang yang mengenali kebaikan, yakni dengan nasihat yang baik bagi orang itu samaada pada agamanya atau dunianya.

16. Menerima nasihat orang lain, mahu mengakui kebenaran dan kembali semula kepadanya, juga mengakui kesalahan diri sendiri jika memang benar sudah salah, dan jangan berterusan padanya, kerana kebenaran itu ialah barang orang mukmin yang hilang, yang terus dicarinya dan akan berterima kasih kepada orang yang menyerahkannya kepadanya serta memuji setiap orang yang sudi memberi nasihat.

17. Membiasakan hidup sederhana, mensyukuri yang sedikit, dan meninggalkan hidup bermewah-mewah dan bersenang-senang di dunia kerana sifat itu menjauhkan diri dari takbur dan ujub serta selamat dari sifat sombong, memuji-muji diri dan angkuh.
Dari Aisyah katanya,”Tikar Rasulullah s.a.w diperbuat dari kulit yang disamak setelah dipenuhi dengan sabut.”


18. Ikhlas kerana Allah dalam semua pekerjaan, menjadikan matlamat utama dari kehidupan sebagai syiar orang mukmin yang diletakkannya di hadapan dan terus menerus mengulang-ulang sebutan ”Oh Tuhanku, Engkaulah tujuanku, dan Redamulah yang ku cari”.

Sekian, wassallam.

Gambar Perhimpunan Anti PTPTN 14 April

Salam. Ribuan siswa dan siswi berarak dan berhimpun di ibu negara hari ini untuk menuntut pinjaman pelajar melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan. Pelajar yang terdiri dari IPT seperti UPM, UKM, UTM, UIA, UPSI, UniSZA, UM, KLMU, UNISEL, UniKL dan sebagainya turut menjayakan perhimpunan ini.

Pelajar berkenaan mula berkumpul di perkarangan Masjid Jamek, Kuala Lumpur pada pukul 2 petang dan berarak melalui Jalan Raja Laut untuk menuju kawasan pusat membeli belah Sogo sebelum berarak dan berkumpul semula di Dataran Merdeka.

Perhimpunan diketuai aktivis mahasiswa Adam Adli dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur. Kumpulan siswa itu juga turut membawa kain rentang yang bertulis 'Free education now!', 'Mahasiswa bukan robot', 'Mansuh PTPTN' dan beberapa kain rentang lain.

Di hadapan Sogo, kumpulan pelajar berkenaan bertindak mengalungkan bunga pada gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan juga Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Turut serta menyokong ialah YB Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar dan beberapa orang NGO dan aktivis sosial lain berucap ketika pelajar berkenaan berhimpun di hadapan Sogo. Jom kita lihat gambar perhimpunan sebentar tadi dari lensa penulis. Klik pada gambar untuk saiz yang lebih besar.














































 Sumber:http://suffer.frenzyfm.my/2012/04/gambar-perhimpunan-anti-ptptn-14-april.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk