Berita terkini : Rusuhan Berlaku Di Sungai Petani



Sebarang pertanyaan berkaitan situasi semasa di Sg.Petani sila hubungi HEA IPD Kuala Muda,Kedah Insp Farhana bt Hj Ishak,Sjn Muhyizan Muhyi, Kpl Amanorashid Ibrahim,Konst. Mohd Safaruddin Helmi Sulong di talian 04-4299222.

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang.

Sumber dari FB Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) :

STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa terdekat.

Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

-------------------------------------------------------------------------------------------

TERKINI! - Pergaduhan Berlaku pada 16 Disember 2012, dan bunga bunga nak Bergaduh lagi tu masih ada sehingga hari ini. Punca Pergaduhan adalah Kes Curi Motor dan Bukan seperti mana yang disebutkan oleh:-

1. Muhammad Qhalil Hasri, kononnya Masyarakat India nak Rebut Tapak Masjid di Tmn Ria Jaya.

2. Tak Wujud pun Kononnya Orang India nak Bakar Surau seperti mana Dakwaan:- Raz Razali...

- Polis telah mengambil Tindakan Mengawal Keadaan sehingga ke malam ini supaya kes ini tidak Menimbulkan Salah Faham di Kalangan Masyarakat.
- Apa yang berlaku bukanlah Pergaduhan Melayu-India. Tetapi hanyalah Kes Bertumbuk Budak-Budak baru nak Up. Malangnya, apabila dicampuri oleh Kelompok yang Membuta Tuli, maka Kes dah jadi lain.

Ins.Shahrul, IPD Kuala Muda.

- Maklumat Terkini dari Polis. Hanya 3 Melayu + 5 India Cedera, Akibat Pergaduhan Tersebut. Tolong Abaikan Info lain yang buat Org Lain.

*** Mohon mereka yang mengetahui maklumat lanjut mengenai hal ini memberi komen dibawah demi perkongsian bersama ***
 
Sumber : http://www.blogpolitikus.com/2012/12/rusuhan-berlaku-di-sungai-petani.html 

P.S / Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga..tak semua org india tu jahat..yg jahat dlm kes ni adalah geng kongsi gelap berketurunan india..bukan kaum india keseluruhannya.yg geng melayu mat rempit tu pun jahat gak g bakar 6 biji motor india tu...yg jahat tak kira bangsa apa pun kita banteras dan tangkap depa dengan bantuan org kampung hikhik eh mcm dlm iklan telekom tu plak...

tadi aku pegi dah tempat bergolak tu.. dan time aku sampai tu.. mmg roadblock dan polis dok meronda..
roadblock dari segenap penjuru dan dalam kawasan flet payanahu pun polis berkampung dlm tu..
menurut apa yg aku dengar dan yg aku sempat sembang org2 kat flet tu.. punca pergaduhan ni dah lama.. masing2 dok simpan amarah lama dah.. so malam tu la kemuncak.. dan apa yg aku diberitahu.. bukan melibatkan semua india.. hanya melibatkan india kawasan2 tertentu shj..

takde kematian dan hanya kecederaan aje.. so malam selepas jam 12.. polis akan memeriksa kenderaan yg akan masuk ke kawasan tersebut.

punca pergaduhan still aku takleh nak trace.. sebab time aku tanya tak ramai yg respon.. depa ingat aku special agent kot.. depa lebih bersembang sama2 depa sahaja.. aku rasa ramai org luar yg ada kat situ.. dan aku pun diconsider org luar .. walhal sebelah taman aje.. hehe..

dalam perjalanan ke tempat kejadian.. aku nampak trak2 fru baru meninggalkan lokasi.. maybe anggota polis dah cukup atau pun keadaan dah semakin aman.

apa2 pun terima kasih kepada pdrm .. kerana menjaga keselamatan masyarakat setempat. 

9 Budak Comel Komen:

THE LEKAT LEKIT STORY said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Semoga ketegangan yang berlaku kembali pulih.. puak2 yang anti Islam tu moga di bentaras

Yang moden >> JAMBAN MEWAH.DUDUK & BERAK JE YANG LAIN MESIN BUAT TERMASUK CUCI
Yang hangat >> STESEN TV,RADIO, PENGARAH,PENERBIT & ARTIS MALAYSIA HARUS RASA TERHINA

Lulu Caldina said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bahaya ni..

kuning said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

balaslah balik kt paria ni..melayu kn majoriti...

diana said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hindu ni kat mana2 pun depa memang suka bergaduh..benda kecik pun nak besaq2kan..

azli arshad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Haaaaaakk tuuuiih..paria ttap paria!!!

azli arshad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Haaaaaakk tuuuiih..paria ttap paria!!!

azli arshad said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Haaaaaakk tuuuiih..paria ttap paria!!!

Mayang ABDUL RAZAK said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sesama jahat.. bio depa rasa .. geng kongsi gelap india vs geng mat rempit melayu, mmg havoc le kalau depa gaduh... memasing akal pendek ..

Lyeen De Syifa said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bahaya. semoga takdaklah jd lg bnda2 mcm ni..smoga malaysia selamat dr kekejaman..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk