Google Earth Membuktikan kebenaran Nabi Muhammad S.A.W.



Sungguh Kami ( sering ) melihat mukamu menengadah ke langit, maka sungguh Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu sukai. Oleh itu, palingkanlah mukamu ke arah Masjidil Haram. Dan di mana saja kamu berada, palingkanlah mukamu ke arahnya. Dan sesungguhnya orang-orang (Yahudi dan Nasrani ) yang diberi Al Kitab ( taurat dan injil ) memang mengetahui, bahawa berpaling ke Masjidil Haram itu adalah benar dari tuhannya; dan Allah sekali-kali tidak lalai dari apa yang mereka kerjakan. 
(Al-Baqarah : 144)

Pada tahun kedua hijrah, ketika semua arah kiblat mengarah ke Baitul Maqdis, Rasulullah Muhammad SAW yang ketika itu berada di Madinah Al-Munawarah diperintah oleh Allah SWT supaya kiblat harus diubah kepada menghadap Masjidil Haram di Mekah Al-Mukaramah. Sejak waktu itu, Masjidil Haram menjadi kiblat untuk semua umat Islam dan sejak saat itu Islam terus tersebar. Dan dengan pertolongan Allah SWT Islam meraih kemenangan, dan ramai yang memeluk Islam ketika itu termasuk orang orang Yaman

Setelah itu, Rasulullah saw mengirimkan mereka (orang2 Yaman) guru untuk mengajar mereka tentang agama. Maka Rasulullah saw mengirim Ali bin Abi Thalib ke Hamdan dan mengirim Muath ibn Jabel ke Janad dan ia mengirim utusan utusan ke Sana'a. Dan diantara utusan utusan itu, adalah Wabr ibn Yuhanas Al Khozaee yang diutus sebagai pelindung (Sana'a) kemudian memerintahnya untuk membangunkan sebuah masjid dengan ketentuan yang Rasulullah saw telah tentukan sendiri.

At-Tabrani di dalam Al-Mu'jamAl-Awsat berkata : "Wabr ibn Yuhanas Al Khozaee berkata : "Rasulullahsaw berkata padaku : " jika kamu membangun masjid Sana'a, bangunlah dikanan sebuah gunung bernama Deyn." Al-Hafez Al-Rahzey dalam bukunya "History of Sana'a" mengatakan, Rasulullah saw yang memerintahkan Wabribn Yuhanas Al-Ansarey ketika ia mengutusnya ke Sana'a untuk menjadi pelindung berkata " Panggillah mereka kepada Iman (kepercayaan / untuk membuktikan kebenaran). Jika mereka mentaatimu tentang hal itu maka aturlah mengenai Solat. Jika mereka mentaatimu mengenai hal itu, bangunlah masjid di taman Bathan, di mana disitu ditemukan sebuah batudi Gamdan dan arahkan ke sebuah gunung bernama Deyn." dan Al-Rahzey berkata: " Rasulullah saw menulis kepada Wabr untuk membangun dinding Bathan masjid dan membuatnya dari posisi dasar batu, dan mengarah ke Deyn."

Dan 14 abad selepas kejadian itu. Roket-roket dicipta dan mereka dapat melintasi jarak yang jauh (ke angkasa) membawa satelit-satelit.

Demi bintang ketika terbenam.

Kawanmu (Muhammad) tidak sesat dan tidak pula keliru. Dan tiadalah yang diucapkannya itu (Al-Quran) menurut kemauan hawa nafsunya. Ucapannya itu tiada lain hanyalah wahyu yang diwahyukan (kepadanya).
An Najm (Bintang) : 1-4

Satelit-satelit membuktikan kebenaran Rasulullah saw.

Sebuah research yang dilakukan syeikh Abdul Majid Al-Zandaney

Melalui Google earth, kita boleh melihat bumi dari satelit. Dan kita boleh melihat wilayah Sana'a dan kemudian di zoom in sehingga nampak sebuah Masjid besar (mesjid agung) yang dibelakangnya terdapat masjid Sana'a yang dibangunkan atas perintah Rasulullah saw yang sekarang dibatasi oleh batu Mulallamah seperti yang digambarkan Rasulullah saw.

Dalam video itu kita dapat melihat pilar Masmoorah, yang dipelihara penduduk Yaman dan tepat diseberangnya adalah pilar lain yang disebut Manq'urah. Kemudian ditampilkan kiblat dari arah luar masjid. Setelah itu kita dapat lihat masjid yang berada di antara menara menara tersebut. Kemudian skrin di zoom out sehingga nampaknya wilayah Sana'a dengan masjid agung di pusatnya.

Kemudian kita dibawa untuk melihat foto satelit Gunung Deyn, sehingga bergeserlah foto satelit bumi itu ke arah barat laut ke arah gunung yang dimaksud oleh Rasulullah saw, di mana ia memerintahkan kepada Wabribn Yuhanas untuk mengarahkan kiblat masjid ke arah Gunung Deyn dan untuk membangun masjid di kanan dari Gunung Deyn.

Kemudian video di zoom in sehingga nampak jelaslah puncak gunung Deyn, sekarang diatasnya terdapat kem tentera dengan sebuah stesen pemancar televisyen.

Kemudian video di pusing kedudukannya sehingga kita dapat melihat puncak Gunung Deyn secara horizontal. Nampaklah puncak gunung Deyn beserta jalan yang menghubungkannya dengan Sana'a dan wilayah Amran.

Kemudian kita diajak kembali ke gambar satelit wilayah Sana'a, sehingga kita dapat memulai dari masjid yang dibangun atas perintah Rasulullah saw. Dibuatkan garis halus (digambarkan sebuah garis kuning) yang dimulai dari kiblat masjid Sana'a yang mengarah ke gunung Deyn, garis dari kiblat masjid Sana'a ditarik ke arah PUNCAK gunung Deyn dan nampak garis itu melalui kem tentera. Maka terbentuklah sebuah garis lurus melintang dari kiblat Masjid Sana'a ke PUNCAK gunung Deyn.

Dan kita diajak untuk memanjangkan arah garis kuning itu lurus ( benar-benar garis lurus ) terus ke arah barat laut ke luar dari batas negara Yaman. Ternyata Garis itu menuju ke Mekah. tidak hanya itu, tidak ke tempat lain, garis itu tepat menuju Masjidil haram lebih dari itu, ketika di zoom in, tidak ke bahagian masjid yang lain, garis itu tepat menuju Kabah tanpa menjauhi arah pusat Kabah.

Kalau diteliti secara terbalik ( bermula dari arah tenggara ), nampaklah sebuah garis lurus dari pusat Kabah ke puncak gunung Deyn, ke masjid agung, dan ke mesjid Sana'a, iaitu tepat ke kiblat yang arahnya ditentukan oleh Rasulullah saw. Jadi tempat ibadah di masjid yang dibangunkan atas perintah Rasulullah saw di Sana'a itu yang mengarah kepuncak gunung Deyn, ternyata terus merentasi menuju pusat Kabah, melalui sebuah garis lurus.

Jarak antara Sana'a ke Mekah sekitar 815 km dan jarak dari Sana'a ke Gunung Deyn adalah 30 km.

Tidak ada seorang pun manusia di bumi ini dapat menggambarkan sebuah garis lurus dipermukaan bumi antara dua wilayah yang begitu jauh, kecuali dengan bantuan peta yang sangat terperinci, yang sekarang dapat dikaji dengan adanya pesawat terbang dan satelit, dan ilmu pengetahuan tentang garis bujur / garis lintang / ketinggian tanah dan lain lain. Dan Rasulullah saw, 14 abad lalu, tidak menggunakan semua itu.

Subhanallah.

Dan tiadalah yang diucapkannya itu (Al-Quran) menurut kemauan hawa nafsunya. Ucapannya itu tiada lain hanyalah wahyu yang diwahyukan (kepadanya).
 

Dialog Sin Chan dan Guru


Guru : Kenapa awak lambat?
Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan."

 
************************************


Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?
Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y-A"
Guru: Bukan, Salah tu.
Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya
saya macam mana saya mengeja nya, itu lah yang saya eja !

 
*************************************


Guru: Apakah formula untuk air?
Sin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O!



*************************************

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana Amerika Utara.
Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia yang tergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas: Sin Chan Cikgu!


*************************************

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 10 tahun dulu.
Sin Chan: Saya Cikgu!


**************************************

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh gigitan serangga?
Sin Chan: Jangan kena gigit serangga.



**************************************

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu berlaku secara kebetulan?"
Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama, pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama."  



******************************************

Guru: Sin Chan, aneh sunggud stokin yang awak pakai ni, satu warna hijau berbintik hitam dan satu lagi berwarna merah berbintik biru. !
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun hairan kerana terdapat sepasang lagi dengan warna yang sama kat rumah


****************************************

Guru: Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya beritahu saya dengan jujur adakah awak berdoa sebelum makan?
Sin Chan: Tidak Cikgu , Saya tak perlu buat begitu , kerana saya tahu ibu saya adalah seorang tukang masak yang bagus


*****************************************

Guru: Sin Chan, Karangan awak "Anjing saya" adalah sama seperti yang di karang oleh Adik awak Adakah awak meniru kerja dia?
Sin Chan: Tidak Cikgu, ianya adlah anjing yang sama!


******************************************


Guru: Siapakah orang yang kita panggil yang tak henti henti bercakap tetapi orang tak berminat nak dengar?
Sin Chan: Seorang Guru, Cikgu!

Kuda Makan Rumput

Seorang guru lukisan sedang melihat kertas lukisan milik pelajarnya yang paling malas.

Cikgu : "Lukisan apa yang kau buat nie Abu, kosong je?"
Murid : "Kuda makan rumput, cikgu!"
Cikgu : "Rumputnya mana?"
Murid : "Sudah habis dimakan kuda, cikgu,"
Cikgu : "Habis tu, kudanya mana?"
Murid : "Sudah pergi, cikgu! Kalau rumputnya sudah habis, buat apa kuda tu masih di situ?"


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kisah kelakar: Jenis Serangga

Suatu hari di Fakulti Sains sebuah Universiti Tempatan..sedang berlangsung
ujian berkaitan serangga.. Ujian kali ini sungguh susah... Mahasiswa mesti
mampu menentukan jenis dan nama serangga dari potongan-potongan kaki yang
diberikan oleh Pensyarah... Dua jam sudah berlalu. Tidak ada seorangpun pun
yang boleh menjawab soalan ujian.

Seorang mahasiswa yang amat kecewa.. memutuskan untuk keluar dewan Ujian...
dia menghempas daun
pintu dengan kuat... "Dummmm!!!!" Melihat keadaan itu... pensyarah didalam
dewan marah
dengan berkata.. "Hey ! suka hati mak bapak hang je hempas pintu tu ye?!
Siapa nama kau???!!!"

Mahasiswa yang sudah terlanjur berada di luar segera menjulurkan kakinya ke
pintu sambil berkata... "Nie kaki saya... professor... Cuba professor teka..
siapa nama saya?"

Perkara yang korang perlu tau tentang...NASIK!!

Sekiranya korang mengangkat sirap sebagai minuman pujaan korang... nasik tidak harus dilupakan kerana ianya berada didalam kelas yang tersendiri... Nasik atau nama sainsnya klopiris gutanami adalah sebenarnya makanan yang menguasai dunia pada masa kini.. tanya la sesiapa pun.. hatta Obama.. beliau mesti tahu perkataan NASIK... begitu juga dengan Ronaldinho yang sudah pandai berbahasa melayu di mana beliau pernah keluar dlm Iklan dan berkata "Memperkenalkan nasik keluaran Breeze.. Jom makan"...

Begitu jugak dengan radio ERA yang menganjurkan pertandingan "Aksi Nasik" dimana radio lain tak penah pun nak buat "Aksi Pizza" ke "Aksi KFC" ke... 

Percaya tak... Dalam seminggu anda akan makan nasik sebanyak 7 hari tetapi KFC ke Pizza ke mungkin sekali je anda makan atau tak makan terus....

Lihatlah betapa besar KUASA NASIK.... walaupun Celcom dok mempromosikan KUASA BOLASEPAK DUNIA... namun KUASA NASIK tetap power....

Fakta tentang NASIK:
1) Skuad brazil kalah kepada perancis sebab Ronaldo kuat makan nasik menyebabkan badan dia cam bluehyppo..(fakta:makan nasik leh jd gemuk hehe)
2) Pelakon fofular mcm Jalaluddin hassan pun pernah berlakon iklan nasik
3) Nasik adalah satu-satunya makanan yang ada jabatan iaitu BERNAS.. tetapi makanan lain takde...
4) Jangan panggil melayu kalau anda tak penah makan nasik...
5) Nasik penah memecah belahkan sebuah kenduri perkahwinan dimana didalam nasik tersebut ada mayat tikus mondok hehe...
6) Nasik lah yang mempertemukan Siti ngan Datuk K dimana semasa pertemuan pertama, mereka sedang makan nasik
7) Leornardo Da Vinci pernah berkata "Tanpa nasik jangan harapla monalisa ni nak jadi"
8) Anda akan dicemuh oleh orang kampung sekiranya kenduri kahwin yang anda buat tak hidang nasik...
9) Datuk Azhar mansur cepat sampai ke malaysia setelah berpusing satu dunia kerana satu... ingin memakan nasik lemak...
10) Sehebat-hebat beckham... sehebat-hebat Obama... sesiapa pun.. nasik pasti lebih hebat sebab nasik la aku puja... tapi orang lain ni aku tak puja pun.. tu tanda nasik tu hebat...

Oleh itu... sesiapa yang anda nampak ngengada nak makan nasik.. asek makan pizza je.. tempeleng je... TANPA NASIK.. KITA PASTI TAK AKAN MELIHAT DUNIA..

P.S Arghhh NASIK nie membuat kan aku ketagih...dlm dua hari tak makan nasik tak leh hidup wooo....ada candu ke dlm nasik..ke memang nasik tu sgt sedap hehehe

Facts: Suku-suku pada zaman batu yang tidak pernah makan nasi terbukti TIDAK PERNAH mengidap tumor, Alzheimer, osteoporosis, ataupun Parkinson.

Mermaid di kala banjir !




Semestinye di city of drag queen...bangkok!

P.S Hehehe kain cadar sape lah dia kebas wat lilit tu hahaha..buwekkkkkkkkkk...

Kawin Muda elak kanser payu dara

Moga dgn info nie.gadis2 kt luar sana akan teransang untuk kawin awal hehehe...tp yg lebih penting gadis2 kena tahu cara nk buat pemeriksaan sendiri..klau tak reti aku leh ajar kan..caranya g google search sendiri hahahaha...peace

Gambar-gambar menarik banjir thailand 2011






































P.S Bukan niat melawak di atas musibah yg melanda dorang cuma nk kite rasa insaf betapa besarnya kuasa tuhan kalau tuhan turunkan bala bencana...huhuhuh

Eeuwww..Uweks..Geli Siot!!

Dah lama aku tak menulis kt blog nie..ye lah aku asyik mengopy dan mengepaste je keje aku haha..busy dowh nk tulis hehe..korang mesti rindu tahap tenuk kan nk baca tulisan aku..uwekk pasannyerr aku nie kan kan hehe..

Korang mesti pelik baca tajuk tu..ye la nape tetibe je aku uwek2 geli bulu ketiak..klau korang pun bukan setakat bulu ketiak abis semua bulu geli kalau korang nampak apa yg aku nampak kihkih..bende nie jadi masa aku nk g beli nasik kt masjid india..

Apa korang rasa bila tengah duk syok jalan korang ternampak sepasang bangla jantan sama jantan jalan berpegangan tangan...rapat mcm tak nak lepas dah..pastu baju matching plak tu...eeuww uwekk..geli siot hehehe...

Dorang pegang tangan sebijik mcm nie

Adakah korang akan berpikir mcm nie;
  1. "Wow dorang nie mesranya..kawan baik kot"
  2. "Eeuw geli nyer..nk terkuaq isi pankreas aku tgk dorang"
  3. "Isk2..homo sapiens betul lah dorang nie..nabi tak ngaku umat woo"
Ye lah tak salah pun laki pegang tangan laki tak dosa pun kan..laki pegang tangan pompuan lagi dosa kan..bukan muhrim lah hehe..kalau pompuan pegang tangan pompuan tak bape pelik sgt..nampak sweet je tambah2 kalau dorang comel hehe.lebih2 org ckp kawan baik giler tu..ke mana je berdua...pompuan ni sifat keintiman lebih dari lelaki.kenkadang baju g kuliah pun pompuan leh tukaq2 sbb tak nk nmpak asyik pakai baju yg sama g kelas huahuahua(Penah nampak kt matrix hehe).so kesimpulannya tak semua pompuan berpegang tangan tu lesbian kan...

Kesimpulan yg dpt aku simpulkan disini berkaitan keromantikan mat bangla pegang tangan sesama jenis tu mungkin agaknye mak dorg penah pesan kot..

"sampai M'sia nnt pegang tgn abg ko, nnt takot ilang"

muehehehehe~peace

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk